måndag, februari 14, 2011

Familjelunch och Alla hjärtans-frukost

Mira i nya mössan på väg till första familjelunchen.
Sitta på café är ju jättekul!
Nom nom! Sega mackor är mums!
Hemliga Elliot i hörnet ;)
Herr Viftande Veven fikar för fullt.
********************************************

I fredags var det premiär för vår nya tradition med familjelunch. Vi hamnade på Café Viskan och åt rostbiff och potatisgratäng, det var supergott. Barnen skötte sig fint. Tristan åt från våra tallrikar och Mira gnagde på en liten brödkant som var lagom seg för att inte gå av så fort hon bet i den. Helt klart en lyckad premiär. :)

Efter vi ätit gick vi lite på stan och allt eftersom trötta barn blev allt grinigare så åkte vi en snabb sväng ut till Knalleland och köpte lite lampor på Eko. Väl hemma sprang Calle in en snabbis på nya kakeloutleten som öppnat här för att kolla om det fanns något till toaletten i källaren. Sedan åkte vi hem och matade små hungriga gnällisar. Jag tog en sväng till Konsum för att köpa lite till min hemliga lördagsfrukost. :) Smusslade in blommor och grejer och la för förvaring i källaren. Calle, som var toktrött, gick och la sig medan jag sövde Mira och det passade ju utmärkt för då kunde jag förbereda frukosten ostört. ;) Dukade bordet, ställde fram presenterna, plockade fram frusna muffins och lade fram ingredienser till de som skulle bakas nästa morgon. Var i säng vid 00.30.

På lördagen ringde min klocka 8.00 och jag gick upp. Elliot var uppe och kollade på tv, men hade inte stoppat in huvudet i köket så han hade inte sett frukostbordet. Jag bakade parmesan/pinjenötsmuffins, dukade fram allt, la alla muffins i 3-vånings kakfatet, kokade kaffe och fixade det sista. Vid 9 väckte jag Calle och sa att det var frukost. Efter en stund kom han med Mira som oxå vaknat och han tvärstannade i köksdörren och sa "men vad är det här!" He he. Det var rena kalasfrukosten i alla fall, och jag tror nog att alla var nöjda till slut. :) Vi fick ju fira lite i förtid för Elliot skulle till pappa senare på dagen då minste lillbror Loke skulle ha namngivning. :)



1 kommentar:

mamsen sa...

Du är piffig du
Var är bilderna på frukostbordet?