torsdag, januari 27, 2011

Zumba-döden! Wah!

Jösses! Har precis testat mitt Zumba. Jag höll allvarligt på att dö! 56 minuter av lär-dig-stegen-instruktioner med pauser mellan varje steg, och jag dog nästan! Undrar vad ett helt program gör med mig. Ha ha! Äckligt smala och snygga tjejer som visar stegen och viftar med höfterna som det var det lättaste nånsin. Jag for runt som en vettskrämd Jell-O på vardagsrumsgolvet och viftade okontrollerat åt alla håll för att försöka få till det. Men jag antar att det bränner kalorier det med. ;D

Mira mår mycket bättre och har varit uppe på förmiddagen och suttit i hoppgungan en stund. Hon åt nästan en hel flaska till frukost så aptiten verkar vara på väg tillbaka med. Skönt! Nu hoppas vi bara att vi andra slipper, litar inte på dom där fula virusen. Hu!

Hon ville för övrigt äta vid 4 i morse, så jag var uppe och fixade välling. Hon åt ett tag, sedan somnade hon om. Då började katten yla utanför. Upp och släppa in henne, sedan jagade jag ut henne ur sovrummet 14 gånger och vid 5.20 hörde jag Tristan börja muttra. När Calles klocka ringde vid 6 tog han med honom upp, och när Calle skulle åka gick jag upp och tog honom. Han fick frukost, och då fick jag förklaringen till att han vaknade. Han åt 3 (!) mackor på raken till frukost. Tokhungrig! Vid 7.15 sov han igen så jag la mig på soffan en stund. Vaknade 9.40 då han började ropa igen. De timmarna räddade nog dagen. Mira vaknade samtidigt och var uppe ett par timmar. När hon somnat om så åt vi lunch jag och Tristan, han var dock inte jättehungrig. Inte så konstigt kanske ;)

Nu blir det kaffe!

Inga kommentarer: