lördag, januari 01, 2011

Välkommen till 2011

Nytt år, nya utmaningar återigen. :) Året då jag förhoppningsvis får ett chefsjobb och då jag ska bli fru. Spännande. :)

Vi firade av 2010 tillsammans med Micke, Annelie och Eira, Lisette, Mattias, Liam och Leia och Otto och Sofie. Det blev 3-rätters i full skala. En förrätt med räkor, rom, lök, creme fraiche och sallad på en västerbottenostplatta, rådjursstek med blåbärssås och ugnsrostade rotsaker och till sist mumsiga pajer och ost och kex. Det var supertrevligt och det gick åt en bunt flaskor bubbel under kvällen. ;) Mira och Tristan agerade bråkstakar och vägrade sova. Tristan somnade först, men vaknade panikskrikande efter ett tag och fick till slut komma upp igen. Mira vägra envetet att sova men säckade ihop lagom till tolvslaget. Sen vaknade hon igen efter. Till slut fick Calle henne att somna. Tror jag luktade för mycket mjölk för att hon skulle kunna somna hos mig utan att få snutta. Vi var uppe till 4, då blev det dax att ge upp. Vaknade vid 7 av att Mira bökade, men hon somnade igen. Jag somnade med och gick sen upp vid 9. Tristan vaknade vid 10-snåret och en timme senare kom Calle upp med Mira. Hon klämde då i sig 360 ml vällling under de knappa 2 timmarna hon var vaken, sen var det natti natti igen. ;) Smått hungrig, det var ganska exakt en dubbel portion av den vanliga dosen.

Alla utom Otto och Sofie sov över så det har varit sällskapligt här hela dagen med. Killarna har spelat lite Fifa11, jag har kört diskmaskiner och städat upp. Lagade bakislunch bestående av resterna av rådjuret och klyftpotatis med chili och vitlök. Mumsigt med bearneise till. :)

Nu sover båda dom små och jag ska nog faktiskt knyta mig snart med. Sitter mest och pillar lite med bröllopsplanerna medan Calle spelar lite mer. :)

Gott Nytt År till er alla & hoppas ni alla får ett suveränt 2011!

1 kommentar:

Broarne sa...

Hej Jenny,
gå in på Broarne så får du en liten överraskning...
mvh
Annmarie