tisdag, januari 18, 2011

Oj, oj, ursäkta att jag inte har rapporterat det senaste men snoret har haft övertaget här hemma. Inte bara barnen, utan även jag och Calle. Har inte funnits vare sig tid eller energi till mycket annat än att torka näsor, trösta, inhalera och mäta upp Alvedon till höger och vänster. Nu är läget dock lite bättre. I helgen missade vi alla Eiras namngivning tack vare snoret. Det var tråkigt. Hon får sin present en annan dag istället. :)

Nya bilen har ju då kommit hem. Calle är överförtjust. ;) Den är superfin. Får testa den till BVC imorgon när Mira har 5-månaders kontroll. Vi var ju in på Barn häromdagen och då vägde hon ju 7890 gram, så växt har hon ju gjort. ;) Hon har nog tagit ett skutt på längden med. Tog på henne en helt ny tröja i 68 igår, den satt allt bra precist, så jag tror vi får hoppa oss upp en storlek eller 2. Hittade en av Tristans kortärmade bodys i 80 i garderoben och den satt inte helt illa på henne. Hon gör väl som han gjorde. Behövde 80 som 6 månaders, sedan passar de kläderna i över ett halvår ;) Tristan har ju fått gå upp till 86/92 först nu.

Igår kväll när vi varit och handlat så fick Tristan yoghurt och flingor till kvällsmat. Han satt och åt med händerna, precis som vanligt. Vi hade köpt en Yoggi barnyoghurt, både ekologisk och kravmärkt minsann, som smakade persika-vanilj. Kan inte komma ihåg om han ätit den smaken innan. När jag torkat av honom med en tvättservett efteråt så var hans händer alldeles röda med vita upphöjda utslag och han kliade på dem. Pratade med 1177 och hon trodde att han inte tålde den smaken av yoghurt helt enkelt. Idag fick han Yoggis vaniljyoghurt och händerna blev röda igen, men bara något enstaka utslag, och han blev väldigt röd runt munnen. Nu måste jag dock testa om det är yoghurten, eller om det är tvättservetterna. Stök! Jag hoppas det bara är förkylning och vinterhud som ger reaktion, inte yoghurt eller servetter. Allergier slipper vi gärna.

Inga kommentarer: