lördag, januari 08, 2011

Manliga förkylningar! BAH!!

Mycket riktigt vaknade Mira sekunden vi skulle lägga oss, glad och charmig som få. Efter en stund uppe så orkade inte mamman vara praktisk utan ammade lillmonstret tills hon somnade. Sedan har hon legat i sängen och härjat hela natten. Calle fick lägga sig på soffan för hans snörvlande, hostande, harklande och konstanta vältrande runt i sängen gjorde att ingen annan i närheten fick sova alls.

Vid 9 i morse var det dax att vakna, alla 3 ungarna vaknade samtidigt plus att katten stod i hallen och jamade efter uppmärksamhet. Då är det ingen idé att kämpa emot alls, bara att gå upp hur kass man än fått "sova". Efter frukost var det stora blöjbyteseventet, Mira glad över att få ny blöja, Tristan illvrålade sig igenom hela proceduren som vanligt. Om jag kunde förstå varför han prompt ska behålla dom äckligaste av blöjor. Han behöver nog sluta med blöjorna snart, tror han skulle trivas mycket bättre med att gå på pottan faktiskt. Lägger det i att-göra-listan. Inte ville han få på sig kläder heller, så han skrek ilsket över att bli av med pyjamasen. Mira fick nya kläder och var så nöjd med det så. Motsatsbarn de där två ibland.

Efter att ha sövt Miran som blev trött, så fick Tristan sitta i knät en stund och sedan var det sovdax även för honom. Calle som sovit i soffan mer eller mindre sen frukost, vaknar påpassligt när barnen har somnat och spelar nu PS3 med Elliot. De gnabbar sig igenom Lego Harry Potter.

Jag tror aldrig jag kommer förstå det manliga släktets resonemang kring förkylningar. Tycker det är fantastiskt hur en förkylning övertrumfar allt annat som händer. Ska inte gå in närmare på det, men det är ett lustigt fenomen.

I ren muttrighet över förkylningar fick jag städat och dammat av i vardagsrummet förut och det är ju inte helt illa det. ;) Idag kommer systeryster på besök, med en kyckling i högsta hugg. Det blir med andra ord ugnsrostad kyckling till middag idag. Najs!

1 kommentar:

Linda W sa...

Helt riktigt att man får klaga i sin blogg , det gör jag med,..de gånger jag orkar skriva hehe
Beteendet känns igen tydligt, dock inte av min nuvarande man * som tur är * men det är bara att slänga till honom en näve alvedon och jaga upp honom ur soffan! På´n bara!!!

Kram