onsdag, januari 26, 2011

Magsjuke-Mira

Natten till igår vaknade Mira vid 4 och av stanken att döma behövde hon verkligen en ny blöja. Tog upp henne och började byta blöjan i vardagsrummet. Mitt i alltihopa så spyr hon, luktade verkligen apa! När hon är ren och fin igen så tar jag med henne till sängen och gör välling. Hon äter glatt välling men 2 sekunder efter hon är klar kommer alltihop upp igen. Magsjuke-misstanken känns bekräftad. Efter vi sanerat igen känner jag hur jag får superfrossa fast jag ligger under duntäcket. Pratar med Calle som får stanna hemma. Ska jag vara magsjuk så behöver jag hjälp.

Mira fyller mest äckliga blöjor under dagen och kräks bara ett par gånger till. Vi byter till majsvälling för att få magen att stoppa upp, allt rinner bara rakt igenom henne. Det verkar faktiskt hjälpa. Hon äter inte direkt mycket under eftermiddagen och kvällen utan sitter mest i knät och somnar till lite då och då. Magen verkar ha lugnat ner sig lite.

Mitt i kalaset kommer svärmor och ska bo över för hon har jobb i Borås idag och vill slippa åka tidigt hemifrån. Calle messade henne på förmiddagen om kräkandet men det hade visst bara kommit fram ett halvt mess som hon dessutom inte sett. Vi matade henne med pepparkorn och hoppas att det funkade :)

Vid 22.30 var det sängdax och Mira somnade hyfsat fort. inte så konstigt med tanke på hur lite sömn hon fått under dagen. Hon har sedan sovit lugnt och stilla bredvid mig, hållandes i mitt finger. Vid 7 i morse fick hon dock nog och vaknade tokhungrig! Hon fick en halv flaska välling som hon vräkte i sig och skrek när den var slut. Så mycket för att äta försiktigt ;) Fick gå upp och göra en flaska till och hon åt ungefär hälften innan hon rapade några gånger och somnade igen. All mat har stannat i magen, tack och lov. :) Får hoppas att det är på väg bort och att ingen annan råkar illa ut. Tristan är iaf pigg som en mört och har ätit en ordentlig frukost. :)

Inga kommentarer: