måndag, januari 03, 2011

Lille skrutt

Igår kväll började Tristan gnälla och var allmänt grinig, och han var lite högre i tempen än vanligt. Lagom till läggdax hade han strax över 38 i temp och fick lite Alvedon och somnade. Mitt i natten vaknade han ledsen och hade nästan 40 graders feber trots Alvedon så vi fyllde på lite med Ipren och efter en stund i mitt knä i fåtöljen så gick det att lägga honom igen. Idag har han sovit till 11.30. Han hade 38,5 när han kom upp. Lite mer Alvedon, lite nyponsoppa, yoghurt och några små tuggor på en pepparkaka så är nu humöret ganska okej. Han gnäller till och från, men sitter just nu med Elliot i soffan under två täcken och pratar med sin kyckling. :)

Mira väckte mig strax innan 10 och somnade sedan igen 11.15 efter blöjbyte, välling och pratstund med mamma och Elliot. Elliot gick upp vid 9.20 och kollade lite på Cartoon network tills vi kom upp. Tur att Mira somnade innan Tristan vaknade så jag kunde ägna mig åt honom när han väl kom upp. Blev en sen frukost och nu blir det kaffe till mamsen. Stackars Calle jobbar igen, inte helt frivilligt ska jag tillägga. ;) Han hade hellre varit hemma.

Inga kommentarer: