fredag, januari 07, 2011

Fredagsaction

den här dagen har varit full med aktivitet. I morse fick jag "sova" lite extra. Calle gick upp med monsterligan, jag låg kvar och lyssnade på väsnet ett tag extra innan jag gick upp. Efter frukost blev det kaffe. Elliot drog iväg och lekte med Simon. Sedan kom Calles mamma och pappa på fika och efter det fick jag ge mig ut och skotta. Något lättare än igår, men tog ändå ett tag.

Medan jag skottade åt Elliot lunch, och när jag kom in och hade duschat så var det dax att ta sig till stan för hans kalas. På väg till stan hämtade vi ut två paket, sedan tog vi Knalleland för att plocka upp en present till kalasets huvudperson (Elliots klasskompis), några nya lasersvärd hem för Tristan har bankat sönder de andra, mockasiner till Tristan och ett kort till presenten. En Kakmonster-tröja följde med av bara farten.

Lämnade av Elliot på Leos för kalas och åkte ner till kåren för att babbla lite med systeryster. Körde sedan hem henne, via ICA där vi passade på att handla lite. Tillbaka ner till Leos och hämtade Elliot och vägen förbi Spice n' Rice för att hämta upp thaimat på vägen hem.

Nu sover alla barnen, efter mat och Lets dance på tv. Mira lär väl vakna lagom tills vi ska sova och vilja ha mat. ;) Idag har Calle testat 6-månadersvälling och hon blev så mätt så hon somnade med flaskan i munnen. Det har bara hänt 2 gånger totalt när hon ätit ersättning. Mätt och glad, det gillar vi. :)

Nu går Liftarens guide till galaxen på tv. Smått underhållande, men saker ser ju fel ut om man jämför med hur dom såg ut i huvudet när man läste boken. Sånt är irriterande.

Inga kommentarer: