måndag, januari 10, 2011

Då var det Miras tur att få feber. Igår peppade jag hela dagen för att försöka orka mata med flaska och söva om henne i hennes säng även på natten, och lagom till sängdax hade lilla hjärtat 38 graders feber. Det förklarade hennes bökiga eftermiddag då inget varit riktigt bra. Så det var bara att ge lite Alvedon och stoppa ner lilla kaminen bredvid mamsen i sängen. Hon har nog snuttat hela natten nästan. Jag har sovit så där, och fick fylla på hennes Alvedon vid 3-tiden.

Imorse ringde klockan 7.15 som vanligt när Elliot ska till skolan, men natten satte väl sina spår för jag somnade om och vaknade strax efter 8 igen. Inte bra! Så upp och få upp Elliot och ringa skolan och säga att han var på väg. Tristan vaknade med så de åt frukost tillsammans. Mira sov fram till 11 och efter att ha fått välling, Alvedon och ny blöja så sover hon nu igen. Nu kommer snart Elliot hem efter skolan. Han lär behöva en tidig kväll för han var uppe och sprang ärenden stup i kvarten ända till 22.30 igår. Det var hosta, kissenödig, ont i halsen, kan inte sova, glömt nåt i soffan... Oändliga ursäkter som bara en 8-åring kan hitta på ;) Han var inte piggast i morse han heller. Han önskade dessutom att hans nya rum ska bli klart snart så han får ha sitt rum i fred, säger han. Vet inte om han syftar på dom enstaka gångerna Tristan hälsar på där inne eller att katten gillar att ta sig in där på nätterna om han inte stänger dörren, men det är ju kul att han vill ha sitt nya rum. Han har varit lite tveksam till det eftersom det är i källaren, men nu verkar han se fram emot det. :)

Min kod till mitt Paypal damp äntligen ner i internetbanken idag så nu kunde jag betala mina organzapåsar till bröllopet. 55 kr gick det på för 100 påsar inklusive frakt. 55 öre per påse är lite skillnad mot svenska sidor, där de kostar nästan 6 kr/st.

Nu ska det ner mer kaffe i mamman. Inte piggast idag.

Inga kommentarer: