måndag, december 13, 2010

Tredje advent

Så har ännu en helg sprungit förbi. Värst vad det går fort.

Denna helgen har systeryster varit inneboende och även Lisa. I lördags var vi på torget och fick hem en gran, och den fick komma in på lördag kväll. Nu står den här klädd och fin. När allt var klart och jag höll på att sätta upp stjärnan i toppen så skulle syster vara lustig och petade till mig i ryggen lite där jag stod på pallen. Vad hon missade var att jag stod på halva foten längst fram på pallen vilket gjorde att jag höll på att fara med huvudet före rätt in i granen. Det hade varit snyggt det. ;) Som tur var fick hon tag i min tröja så jag fick tillbaka balansen i sista sekunden. Då hade dom andra roligt vill jag lova. ;)

Tristan har sååå svårt att låta bli granen. "Ping!" säger han och vill att man ska peta på kulorna så dom gungar. Mira tittar på den med stooora ögon och undrar vad sjutton vi släpat in för nåt. :)

Söndagen blev pysseldag. Syster bakade upp det sista av husdegen till ett hus åt sig och jag kokade 2 omgångar knäck. En med mandel och en utan. Blev riktigt bra. Börjar kännas väldigt juligt nu. :) I like!

Jag och Tristan har lussefikat idag på morgonen. Lycka när mamma serverar lussekatt till frukost. Mycket nöjd son. ;)

1 kommentar:

Lisa sa...

Återigen så ber jag om ursäkt för att jag lär din son att göra busiga saker ;)