tisdag, december 28, 2010

Skräp-rea och o-sovig bebis

Brrrr!!! -17 grader ute idag! Pannan pustar på men hade svårt att putta ut röken i morse så Calle fick fixa och dona med den igen. Kom upp och såg ut som en sotare och doftade grillat. ;) Tur han kan det där, jag är helt handikappad på det området. Borde lära mig att iaf starta om den när den stannat.

Igår eftermiddag tog jag en vända ner till rean och fick träffa Catten i nästan exakt 30 minuter innan hon skulle vara på sin träning. :) Trevligt iaf, vi ses ju inte så ofta nu för tiden. Man får ta vara på tillfällena. :) Shoppade lite till Mira på Kappahl. 2 vita bodys, 1 par grå mysbyxor, 1 par strumpbyxor och 1 par grå leggings blev det. Till Tristan och Elliot fanns inget roligt alls. Skräprea nu för tiden. Gick sedan till H&M för att kolla om jag kunde hitta något för mitt presentkort. Rea-kläderna var bara skit där med, men köpte en kortärmad randig kofta och 2 tunnare basictröjor på ordinarie pris istället. Nu ska man nog ägna sig åt rea-shopping via nätet tror jag, alla butiker jag var i igår hade bara skräp framme. Saknar dom gamla mellandags-reorna när det var 50% på allt i butiken. Antar att det är alla dessa små-reor man har nu för tiden som gör att det inte finns något speciellt på nån av dom. Skräp!

På hemvägen plockade jag upp thaimat och handlade lite på Konsum. När jag kom hem vid 20 hade Mira varit uppe sedan 19.15. Trött var hon. Tänkte att hon somnar nog snart. Trodde jag ja.... Hon satt med vid bordet när vi åt och petade i sig en hel portion gröt, trots att hon ätit en halv flaska välling när hon vaknade. Sedan vägrade hon effektivt att sova... Länge! Åt resten av vällingen efter gröten. När hon skrikit sig vaken i ca 2 timmar så lät jag henne amma. Det fick tyst på henne och hon somnade som en gris. Efter en stund la jag ner henne i hennes säng. Upp med huvudet och se ut som en ostbåge och klarvaken direkt! Så det var bara att ta upp henne igen... När vi la oss var klockan nästan 1 på natten och då fick jag amma henne till sömns i vår säng för att få omkull henne. Hon har sedan spenderat natten som en igel på mig och fäktat vilt och skrikit om jag försökt ta ifrån henne bröstet eller bara flytta lite åt sidan. Makalösa unge. Man kan tro att hon tänker sova igen lite idag, men det vågar man ju inte säga högt för då är hon strax uppe igen. ;)

Planen för dagen är iaf att plocka iordning lite och försöka planera en meny till nyårsafton. Vi blir 3 barnfamiljer här, säkert inget hi-life men trevligt. :)

2 kommentarer:

Carol sa...

Jaa skräp-rea är det rätta ordet!
Fattar inte vad folk trånar efter.. kläder.. tar ju butikerna fram massa gammal skit o säljer ut också. Möjligtvis om man ska ha ett par jeans kanske det kan vara värt det.. eller prylar som tv, tvättmaskin, dator eller så kan man kanske tjäna en slant på...

mamsen sa...

Håller med,bara skräp på rean