tisdag, december 07, 2010

Pepparkakshusmania!

Igår drog projekt Pepparkakshus 2010 igång. Gjorde ju vad som visade sig vara en jättedeg i förrgår och nu skulle det då bakas. Jag bakade först delar till ett litet hus till Elliot, så han har något att pilla med. Han bakade tillbehör, gubbar och grejer. Calle drog igång med bitarna till vårt stora hus. Det här ska bli spännande. :) Tristan var med till en början, sen blev det sängdax och han somnade snällt. Elliot for omkring med myror i rumpan som vanligt men även han var i säng strax efter 20. Då börjar roligheterna.

Mitt i det sista av baket så drar ungarna igång, en efter en. Mira kommer upp och ska ha mat, Tristan vaknar och illvrålar, Elliot far i och ur sängen med femtiarton ursäkter... Måste kissa, måste ta nässprej, det kliar på armarna... You name it! Till slut är båda dom två små uppe och kalaspigga, när klockan är 21.30 och det närmar sig mammas sängdax. Gah!

Mira fick jag till slut amma så slocknade hon, Calle mutade Tristan med gröt och sedan fick han lägga sig, under protest, strax efter 22. Dock blev det tyst snabbt så han somnade gott. Mira vaknade igen när Calle var och borstade tänderna. Lysande humör på henne igen. Vi satt kvar i fåtöljen och pratade lite och när jag skojade lite med henne så skrattade hon högt! Flera gånger! Så gulligt!! Hon skrattade ju högt åt mamma ett par gånger innan dopet, men sedan har hon inte sagt nåt, men nu så... Oj, vad hon skrattar! Men bara åt mig, pappa dög inte. ;)

Mutade henne med bröstet igen när vi lagt oss och då snuttade hon tills hon somnade. Sedan är det just det hon har gjort, snuttat. HELA natten! Man blir tokig för mindre. Det kommer ju inte mjölk i mängder, men hon har haft mig som mysig napp. Mysigt för henne iaf. ;) Nu får jag ta tag i det här så jag får sova. Blir till att jobba på med hennes napp och flaskan även nattetid, för varken hon eller jag sover bra när det blir så här. Sover hon inte på nätterna, sover hon ju hela dagarna så vi får väl försöka vända lite på dygnet för damen.

Det har snöat ganska mycket inatt. Fluffigt och vitt ute. :) Nu blir det kaffe!

1 kommentar:

mamsen sa...

familjen kaos