lördag, december 18, 2010

Julklappsrace!

Igår när Calle kom från jobbet så tog jag och Elliot bilen in till stan. Dax för vår stora ärenderunda. Först tog vi labbet och mitt strumaprov. Blev stucken precis innan sista blodhämtningen för helgen 14.45. Bra tajming. :) Sedan vidare till Hjärterum, för Elliot ville handla där till mormor, en sväng ner till H&M för ett par byxor till mig och vidare till kåren för en snabb kaffe med systeryster. Efter att ha andats lite där så drog vi vidare. Kurragömma fick ett besök, Akademibokhandeln för att byta Miras bok, men vi gav upp då det var 20 meter kö till kassan. Får fixa det i veckan som kommer istället. In på Gina där jag snabbprovade en top till nyår och köpte. Sedan in på Kappahl, där Mira och Tristan fick strumpor och Mira fick ett par nya pyjamasar, en liten tunika och en mössa. Därefter raskt vidare in på Åhléns där vi plockade upp lite julsaker, ljus, julklapp till Tristan och tomtedräkter till dom små. Precis där var klockan 16.55 och min klipptid var på g. Hann dock in på Indiska på vägen dit med. ;)

Det blev en timmes vila i stolen hos Eva, och det resulterade i att jag blev av med en hel del hår. Det var synnerligen nödvändigt och jätteskönt att bli av med det slitna eländet. Pratade lite bröllopsfrisyr med hennes kollega med. Spännande. :) När vi var klara där så tog vi Åhléns en vända till och SEDAN var det dax att åka hem. Fast först handlade vi på Maxi, där rök 1500 kr till. ;) Tankade upp bilen och köpte två nya lampor till den med och sedan var vi på hemväg äntligen. Klockan var nästan 20 när vi klev innanför dörren. Puh! Effektiva var vi dock. ;) Vi åt och sedan hängde vi i soffan ett tag. Jag och Calle försökte få delat en flaska vin, men Mira tyckte inte det så hon skulle vara uppe och mitt emellan hela tiden, så till slut gav vi upp och gick och la oss istället.

Idag jamade kräket 7.42, men ville inte gå ut eller något när Calle var uppe och kollade. Dock fick hon liv i Tristan som skulle upp. Försökte få Mira att somna om i typ en timme, men varje gång hon somnat till så körde Tristan-bus ett illvrål gärna precis utanför dörren så när klockan var 9 gav jag upp och tog med henne upp. Gjorde ett röj i köket, åt flingor till frukost och gjorde iordning alla julkorten. Bättre sent än aldrig säger vi då. ;) Calle sov med Mira i soffan, Elliot spelade och Tristan härjade runt. Vid 11 fick jag omkull honom för en lur iaf.

Calle ska iväg med killarna ikväll och Systeryster kommer hit. Ska bara lösa logistiken. Just nu lutar det åt att jag hämtar Helena, lämpar av henne hemma och kör sen in Calle. Blir nog lättast... Inte för mig kanske, men för alla andra och framförallt slipper jag släpa ut barnen.

Inga kommentarer: