torsdag, november 25, 2010

Traderande, snöyra & Tristans köttmage.

Snön den yr omkring utanför och det är riktigt mysigt! Borde gå ut och skotta lite, men kaffe i soffan är mycket trevligare. ;) Sitter och pusslar ihop mejl, betalningar och rätt paket till rätt människa efter att ha sålt av en massa mammakläder jag inte behöver längre. :) Tillsammans med pengarna för servisen så har bröllopsfonden fått ett tillskott på ca 4000 kr. Inte illa! Har fått en massa porslinsprylar av svärmor som jag ska försöka sälja med, men nu får det vänta lite, det tar trots allt lite tid att fixa upp auktionerna, paketera, avsluta och frakta och nu är det dop nästa vecka så det får gå före. Ett par av sakerna hon lämnade här gör sig just nu väldigt bra i vår hylla. ;) Hi hi!

Båda barnen sover en sväng, Tristan som inte ätit på 2 dagar var hysteriskt otrevlig att ha med att göra i morse när han vaknade. Han åt en mastodontmiddag i förrgår kväll och sedan har vi inte fått i honom i princip något. Igår när vi lagt honom och Calle gått ner i källaren för att städa ur Elliots nya rum för målning och jag satt och ammade Mira, så ropade han på mig. Mamma! Han brukar inte ropa så på kvällarna men det var bara en gång sen sa han inte mer. Förrän en liten stund senare när illvrålet kom. Fick trassla mig loss från en sovande Mira och lägga henne i soffan och in i hans rum. Då har stackaren kräkts ner hela sig själv och ligger stel och skräckslagen på rygg i sängen. Ropar på Calle men får inte något svar, han har stängt in sig med radion igång där nere. Får upp stackars ungen ur sängen och in i badrummet där jag får skala av honom äckelpäckelkläder, nussar och gosedjur och in i duschen där han skriker sig igenom hela duschandet. Han verkligen hatar att duscha! Invirad i en handduk får vi sen tag i pappsen i källaren och kan få lite assistans. Bara att skala av alla sängkläder, skölja av det värsta och sedan in med allt i tvättmaskinen.

Ny pyjamas på ungen, som plötsligt är pigg som en mört! Han far omkring och dricker vatten, äter macka och ska inte alls sova. Vi har sett detta förut. Tristan har ibland en tendens att häväta kött. Inga vegetariska tendenser här inte. ;) Middagen han åt enormt mycket av bestod av fläskkotletter och han satte i sig lite mer än en hel kotlett själv. Det är mycket för en liten mage att hantera. Som ett brev på posten så blir det stopp i magen, inget bajs på en hel dag, sen kräks han en gång och så är det bra igen. Kött-förgiftning säger pappa Calle. ;) Vi tog dock kryddpeppar för säkerhets skull.

Idag är det dock inga problem så vi ställer diagnosen kött-mage. ;) Han var sååå hungrig när han vaknade. Åt en hel tallrik gröt med hallon, ett halvt äpple och ett par nävar av mina Special K-flingor. Drack en massa vatten. Sedan var han hur nöjd som helst. Skönt att det inte var magsjuka, den har jag ingen lust att träffa. Hua! Nu blir det restriktioner på lille mannens kött-intag. Portion efter person som vi säger. Liten man, liten köttbit. :) He he.

1 kommentar:

mamsen sa...

själv har jag varit på en magsjukeavd. idag 11 vitpepparkorn hoppas jag ska rädda mig