måndag, november 01, 2010

Ny vecka igen då :)

Så var det ny vecka igen då. Denna veckan blir det lite förberedelser för dopet. Inbjudningskorten kommer förhoppningsvis med posten idag, barnens kläder är i ordning (om nu inte Elliot tänker växa ur något på ett par veckor, hi hi!), ska bestämma en tid med prästen för ett dopsamtal, faddrar ska bestämmas, ska forska fram bra recept till fika och dessutom kommer nog paketet från Kakburken med fina muffinsformar, servetter och ätbart glitter. Hi hi! Det är riktigt roligt, tror att jag ska göra cupcakes till min nya hobby. Eller figurtårtor. Kakburken har så mycket roligt så man vill köpa hela butiken. Farligt, farligt. Men barnen får nog roliga tårtor framöver när det ska födelsedagas. :)

I helgen har det inte hänt så mycket. I lördags var vi ner på kårens utförsäljning och fick med oss nya tallrikar och en del annat smått hem. Uppläggningsfat går ju alltid åt i det här huset och nu har vi 20 av varje tallrik så nu ska de väl räcka. ;) Calle lämnade jag kvar i stan och tog med systeryster hem istället. Jag och hon åt mat och åt lite godis medan Calle bowlade och firade Martin på Bishops. Vid midnatt ville Calle hem och jag var fortfarande pigg nog så jag åkte ner och hämtade upp honom.

Igår gjorde jag på förmiddagen ett tokröj i köket. Diskade alla nya tallrikar och skålar, plockade ur det gamla ur skåpen, torkade skåpluckor och städade till och med ur hela kylen. Av bara farten så blev det lite dammtorkning i vardagsrummet med, innan alla barnen sovit middag klart och var hungriga och ville upp. Calle körde hem Helena och handlade på vägen hem och sedan kom Bella och Mattias på söndagsmiddag. Mumsig stek och ugnsrostade rotsaker. Efter middagen kaffe och Bingolotto. Vi har blivit medelålders. :D Oturligt nog visade det sig att jag var äldst bland oss dessutom. Typiskt! Men jag vann 100 kr på bingon och hade en dubbellott så 200 kr blev det i alla fall. Gammeltanten hade mest tur. ;) Får väl ta den enorma vinsten, lägga ihop den med 2x25 kr som vi har på Trisslotter och lägga i bröllopsfonden. I den här takten så kan vi gifta oss i krokarna av 2032 skulle jag tro. ;)

1 kommentar:

mamsen sa...

Vad ska jag baka då?