måndag, november 22, 2010

Men jag glömde ju kaffet!

Helgen har som sagt varit vansinnigt lugn. Vi har bara slappat. Skönt. :) Igår gjordes dock ett ryck. Skulle köra hem Helena och lämna Elliot hos pappa och passade på att handla på vägen. Jäkla Maxi var fullt med fina julprylar så jag fick med lite skoj hem. Julstjärnor till köket, 2 små murgrönor, en stjärna till vårt rum, nya ljus och sen maten då. Körde hem Helena och sedan ut till pappa Johan. En tanke slog mig på vägen upp för backen så när vi kom fram så insåg jag att det var nog lika bra att ta med honom hem igen. Han har ju tappat bort sitt busskort, så då måste han få skjuts till skolan vilket ju kan vara skönt för Cristina att slippa när hon ändå ska hämta honom efter skolan idag.

Så vi var liksom bara in och vände kan man säga. :) Berättade att vi skulle till Coop på vägen hem och köpa en Babybjörn potta till Tristan, vilket slutade med att vi fick låna en av dom istället. :) Loke lär inte behöva den på ett tag, sa Cristina, vilket ju stämmer. Där slapp vi spendera 400 kr på en potta. Inte helt illa. :) Elliot muttrade lite över att behöva åka hem igen, men insåg sedan att han skulle få kycklingsoppa till middag så det gick över. :) Klart det blev lite rörigt för honom där, men det blev så mycket smidigare att göra så.

Idag försov jag mig, Mira har härjat i natt, så Elliot kom inte upp förrän nästan 8, så han fick dessutom äta turbofrukost och skynda iväg. Tur vi packade allt igår redan. Tristan kom upp lagom tills Elliot skulle gå och Mira vaknade vid 10-snåret. Jag skulle göra kaffe, och insåg då snabbt att det var typ det enda som inte kom med från affären igår. Typiskt!

1 kommentar:

Frida sa...

Hmm.. du har snott bakgrunden jag hade planerat att sätta in till advent! ;-)
Hihi lite roligt att vi nästan alltid byter bakgrund samtidigt. Så nu ska jag sätta mig och leta upp en annan, för det går ju inte ha samma som dig ;-)