tisdag, november 02, 2010

Igår kväll testade vi ett av recepten ur foldern vi fick med i parmesan-kampanjen från Zeta och Buzzador. Parmesantäckt fläskfilé inlindad i prosciutto och färsk basilika, med ugnsrostad potatis och balsamicovinägrett. Det var superenkelt att göra, lagade sig självt mer eller mindre. Det blev dessutom jättegott! Den kommer återkomma i menyerna här vill jag lova. Tristan mumsade kött som en tok. :)

Tog lite bilder under tiden jag lagade. Är det inte lustigt att det alltid känns så proffsigt att använda färska kryddor? :) Mitt nästa projekt är ugnsrostad kyckling med parmesanpotatispuré och broccoli. Sedan kommer laxen med bräserad fänkål och parmesansås. Mumma!

Prosciutto och basilika väntar på fläskfilén.
Filén är rullad i finriven parmesan och sedan inlindad i prosciutton.

Färdiga maten såg ut så här. :)



5 kommentarer:

Frida sa...

Åhh gud vad gott det såg ut!
Undrar om jag får äta sådan skinka när den är tillagad i ugn? isf ska nog det oxå tillagas här hemma :-)

Catten sa...

Åhhhh vad gott det ser ut *hungrig*

Andreas sa...

Såg supergott ut, kan ni få bjuda på när vi ska ha min "födelsedagsmiddag", kanske borde boka in den snart nu ;-)

Anonym sa...

Ser väldigt gott ut. Kan man få receptet?

mamsen sa...

Anonym är jag