måndag, november 01, 2010

Glömde ju...

...berätta en sak ju. :) På fredag försvinner det röda håret om allt går som det ska. Dom röda färgerna är ju väldigt allergiframkallande har man upptäckt (det har man väl fattat länge, men nu har forskarna vaknat he he), så nu tar dom bort alla bra färger som sitter. Dvs de som är mest skadliga, dvs bäst. ;) Hur som helst. Färgen sitter inte kvar i mer än 2-3 tvättar sen bleks den och det har jag tröttnat på, så nu ska jag till min frisör på fredag och påbörja resan mot blond. Första steget blir att fixa en jämn basfärg, dvs min egen färg. Så avfärgning och en toning på det så blir jag råttfärgad som naturen avsåg. ;) Sedan blir det slingor allt eftersom så jag blir ljusare, inte platinablond då kanske men ljusare. ;) Ska bli intressant.

Maggan: Tristan lär förhoppningsvis hålla sig i sin nuvarande storlek ett tag till utan att rusa iväg så han har nu 80/86. Skulle väl säga att det är onödigt att köpa 80 för det sitter ganska precist just nu, så nån centimeter att växa på kan han väl behöva. Men kläder till dopet är fixade så det behöver du inte tänka på. :) Undrar du om Mira så är 68 det man bör köpa till henne just nu, men det är precis just nu det. ;)

Inga kommentarer: