måndag, november 29, 2010

Full fart framåt

Helgen har försvunnit i flygande fläng!

Fredagen har jag ju berättat om, den var ju kanske inte jätterolig, förutom för Calle som hade en kanonkväll ute med diverse kompisar. På lördagen ville ungarna upp vid 8.30-tiden så vi gick upp och käkade frukost med systeryster. Sedan härjades det runt i sedvanlig ordning och vid 11.30 kom herr bakis-troll ur sängen. Jag och syster tog en vända till ICA och postade en massa mammakläder som jag sålt på Tradera och handlade lite. Väl hemma gjorde jag lussekattsdeg och vi käkade gårdagens pizza till lunch. Efter att lussekatterna var klara kom Catten och vi fikade lite innan det var dax att göra sig iordning för kvällens aktiviteter. På med ansikte och en klänning som passar någorlunda och sedan iväg. ;) Jag blev lat och offrade mitt bubbel för att kunna köra dit och hem. Så sabla kallt att man inte har lust att behöva gå till, eller vänta på, en buss. Så jag körde Cattens Honda.

Hos Madde blev det bubbel och en massa prat innan vi fick skynda iväg till La Copita för middag. Jag, Systeryster och Pernilla slog oss ihop och köpte in några olika tapas att dela på. Bland annat färsk sparris inlindad i prosciutto med getostkräm, getost med tryffelhonung och dadlar, laxspett och kycklingspett. Det var verkligen supergott! Till maten blev det Ramlösa för mig, sangria och vin för övriga. ;)

Efter middagen gick vi hem till Madde igen och fick browniekaka med vaniljsås och mer bubbel. Zingo för min del. ;) Det pratades, pratades och pratades så klart och plötsligt var klockan närmare 1. Jösses! Körde hem Syster och Annelie först och hämtade sedan upp vintanterna Catten och Pernilla för färd hemåt. ;) Klockan var 2 innan jag var hemma. Skoj hade vi!

Igår vaknade ungarna vid 9. Mira fick mat, Calle fick bada Tristan som hade fixat sig en liten blöjolycka innan han kom upp. ;) Sedan blev det till att röja huset. Calle hade sällskap av Magnus med flickor när vi var ute och det syntes kan man väl säga. ;) Ungarna hade haft roligt och det är ju det viktigaste. Passade på att göra ett jätteröj och tvättade golven när jag ändå höll på. Calle tog ett ryck nere i källaren där Elliots nya rum gör framsteg. :) Snart ska väv upp på väggarna och det ska målas.

Lämnade tillbaka bilen jag fått låna av Orsi i fredags och kom efter flera timmar på att jag hade lämnat tillbaka den med vår barnvagn liggande i bagaget. Smart jobbat! ;) Fick ringa dom och förklara min förvirring så dom inte undrade vad det var som låg och hasade runt där bak. ;) Ska få tillbaka den sedan idag när Mats åker förbi. Ibland undrar jag om huvudet ens är inkopplat. ;)

Inga kommentarer: