fredag, oktober 29, 2010

Lustig unge!

han är ju för rolig den där Tristan.

Igår frös bilden på tvn hela tiden när vi försökte se en intressant diskussion om kemikalier i vardagsprodukter på tv4. Det är inget nytt och väldigt irriterande när den gör så. Vi missade det mesta av det. Tristan sitter på golvet och bygger med lådorna och kikar upp och ser att tvn frusit bilden. Han kikar en stund, säger Näääää, reser sig upp, suckar djupt, går fram till tvn, klappar lite på bilden, vänder sig om och tittar på mig och slår uppgivet ut med händerna. "Borta!" säger han. Ha ha! Han borde ringa Telia själv och klaga. ;)

Idag sprang han som vanligt till vårt sovrum så fort han hörde Mira gny där inne. Medan jag byter blöja på henne ska han upp i vår säng. Han har ju lärt sig att klättra själv så han tar sig upp utan problem. "Boppa!" skrattar han och försöker hoppa upp och ner. Sedan får han en idé, lägger sig ner och drar mitt täcke över sig. "Nana!" ska han göra minsann. "Nussis!" Jaha, nussen ska han ha med. Så han hämtar nussen, upp i sängen igen, på med täcket lagom tills jag är klar med Miras blöja. När jag går mot dörren säger han "natt-natt" och sedan "tän dörr" och så skrattar han. Jahaja, natti natti och stäng dörren. Jag och Mira går ut och drar igen dörren. Han skrattar högt där inne, jättenöjd med sig själv. Knasboll! ;)



PS till mamma: Ja, ja. Lite råååsa går väl bra. Men dom läskiga tyllprylarna med Hello Kitty och skrikråååsa kan du väl lämna i affären till nån bättre behövande? ;)

2 kommentarer:

mamsen sa...

Goa unge. JA hello kitty och annat tjafs kan andra köpa det vet du
kram

Maggan sa...

En duktig ung man! Hur många centilong är han till dopet? kram alla gulliga ungar.