söndag, oktober 17, 2010

Här har det varit en hyfsat trött helg. Tristan härjar vilt på nätterna och stör både sig själv och oss andra. Han sover ju igen det på dagarna, men det är ju inte alla som har lyxen att däcka mitt på dagen liksom. I fredags var jag på MVC på efterkontroll. Kom lindrigt undan och slapp till och med gyn-undersökningen. :) Efter det tog vi en sväng på stan med Systeryster och Annelie. Elliot köpte en tröja till nya lillebror och Calle hittade efter flera års letande en vettig jacka. Fika på Viskan och sedan hem till Johan och Cristina för att lämna present och lite kläder. Fick kaffe och kika på lilla lillebrorsan. Elliot satt med honom i knät i soffan medan vi fikade. :) På kvällen blev det Idol och jag petade faktiskt i mig nästan ett helt glas vin. Sen blev jag trött! ;)

Lördagen bjöd på sol och jag och Elliot var på scouternas höstmarknad. Vi mötte Catten där och efter lite lottköpande så gick vi hem och fikade på scout-bakad chokladkaka. Den var mumsig som attan! Efter trevligt snackande och fika var jag och Catten framme på Konsum en snabbis innan hon skulle vidare. Resten av dagen var lugn, Elliot var ute och härjade med kompisar hela dagen. På kvällen bestämde han sig för att sova över hos en kompis, de små sov och helt plötsligt var det både tomt och tyst i huset. ;) Det varade förvisso inte länge, men en liten stund var det lugnt iaf. ;)

Idag har jag försökt plocka och städa en del. Gav mig på den förbannade gillestugan med allt jäkla byggdamm och tillfällig förvaring i alla lediga hörn. Det blir nog inte klart, men det är iaf betydligt mindre damm där nu och en massa kläder och prylar har hamnat i förråd och garderober där det ska höra hemma. Maken till röra det blir här och var... Jag blir tokig av att veta att det är där nere och jag går bara ner dit när jag ska tvätta. Trivs verkligen inte där nere alls. Kanske blir bättre när allt jäkla byggande är klart och man kan göra iordning ordentligt. Nu städar jag som en tok, sen gör Calle ett byggryck och så ser allt ut som f-n igen. Men, men... nån gång blir det väl klart får man hoppas.


Inga kommentarer: