onsdag, oktober 06, 2010

Ett år äldre igen då

Då var man ett år äldre igen. Ingen större skillnad kan man väl säga. Nu ska man bara lära sig att säga 33 när någon frågar hur gammal man är. ;) Inte det lättaste. Hi hi!

Dagen igår var lugn. Hände inte mycket alls faktiskt. :) Gjorde ett ryck på kvällen och fick lite ordning i huset. I alla fall i köket och vardagsrummet. Körde lite tvätt med. Skönt att slippa vakna till total röra.

Fick alla korten vi beställt på posten, jättekul. Dock har jag köpt fel storlek på korten så dom passar inte i albumet jag skulle sätta dom i. 11x15 är korten, 10x15 är albumet. Korkat! Nu måste jag hitta ett album som passar korten. Störande för jag ville verkligen få in dem i albumet direkt. Nu får det vänta lite. Många fina kort fanns det i alla fall. En del av dem ska ju in i ramarna på väggen i vardagsrummet med. Ska fundera lite på om vi ska ha färg eller svartvita bilder dock. Behöver några förstoringar med för 3 av ramarna är ju stora ramar. Lite pågående pyssel är ju alltid trevligt att ha. :)

Plockade upp babygymmet till Mira och hon har testat det nu på morgonen. Hon verkar trivas ganska bra där. Låg och pratade och viftade. Tristan skulle så klart knö sig in där med, helst samtidigt, så jag fick hålla ett litet öga på dom. Han är ju inte elak med mening, men aningens oförsiktig runt henne så ibland får hon en fot mitt i ansiktet eller något annat mindre trevligt. Idag händer annars inte mycket. Skulle ha skuggat min rektor på en skolutvecklingskonferens, men Calle kunde inte vara borta från jobbet. Surt, det hade verkligen varit jätteintressant. Vi har dock seminarium på fredag 13-16 och då är han ju ändå hemma så det ska jag gå på i alla fall. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

grattis på namnsdagen
kram