onsdag, september 08, 2010

Tjoho!

Idag ska jag klippa mig! Verkligen tjoho! Har klippt mig en gång sedan Tristan föddes. Har en risbuske på huvudet. He he! Skulle klippt mig i torsdags men min frisör var sjuk så jag fick flytta på mig till idag. Ska bli sååå skönt! Ska diskutera hårfärg med henne med. Alla bra röda färger har försvunnit från hyllorna sedan alla allergilarm som varit så ingen färg sitter kvar mer än ett par tvättar. Irriterande! Så nu har jag fått för mig att försöka återgå till mer blonda toner. Inte det lättaste efter över 10 år som rödhårig. ;) Men fråga kan man ju alltid. :)

Innan klippningen blir det ett besök på kåren. Vår kära kanslist Ewa vill se på Mira så vi tar ett kombinerat besök/lunch där innan klippandet. Sedan har vi tid på Öron för Tristans vars hörsel ska kollas efter den elaka öroninflammationen han hade i november förra året. Hans värden var inte helt okej på ena örat när vi kollade honom innan sommaren så vi fick en ny tid nu och ska kolla extra. Får hoppas det ser bättre ut den här gången. Full fart blev det idag. Handla måste vi göra med, det mesta är slut kan man säga. :) Just det ja, ska lämna ett busskort till Elliot med, hans skolkort har kommit.

Inga kommentarer: