onsdag, september 15, 2010

Morgonmord

Dagen startade relativt smidigt idag med faktiskt. Lyckades pussla och balansera runt ungar så att Elliot var iväg till skolan och Tristan hade ätit sin frukost när den lilla behagade vakna och ville ha mat. :)

Vid 10-tiden ringde Elliots fröken för han hade ont i magen och ville komma hem. Han var inte sämre än att han orkade gå själv så han dök upp här efter ett tag. Ingen större fara med honom dock, tror att det var hans jättefrukost som spökade. 2 dinkelsmörgåsar med massor av frön på kan knäcka vilken mage som helst på morgonen tror jag.

När Elliot kom innanför dörren sa han att han hittat en död groda på vägen vid vår häck. Vi gick ut och tittade för att se så den var död. Det var den inte... Ca 1 dm lång och rätt tjock groda med mosat bakben och inälvor hängande ur munnen, men död var den inte. Jag fick gå och hitta något att ha ihjäl den stackaren med, den kunde ju inte ligga där och lida till döds. Skickade in Elliot och tog ett betongblock och slog ihjäl den ordentligt så den slapp lida mer. Jag fattar inte hur folk kan plåga djur för skojs skull, jag känner mig fortfarande helt hemsk som hade ihjäl den stackars grodan... Fy!!

I eftermiddag blir det BVC för viktkoll av lilla damen och eventuellt en resa till staden för att bistå stackars systerna som verkar dragit på sig en halsfluss och behöver ta sig till vårdcentralen och affären. Vi får se vad som händer. Nu sover iaf Tristan, Elliot vilar i soffan och Mira sover i babysittern. Hon vaknar nog snart dock, är snart matdax säger brösten. ;)

Inga kommentarer: