torsdag, september 02, 2010

Jag har precis räknat ut...

...att jag tar min sista spruta den 29 september. Det är ju inte så attans långt dit. Typ. ;)

Dagens projekt i övrigt har varit att plocka ordning lite. Försöker hitta på en bra förvaringslösning vid Miras säng/skötbord för saker har en tendens att bli liggande lite överallt där inne. Hade jag haft en symaskin hade jag sytt någon form av fack att hänga upp på sänggaveln, men det har jag ju tyvärr inte. Att sy den för hand lockar inte direkt. ;) Behöver ha lite plats för lite kläder, handdukar och sådant som inte får plats på den lilla hyllan vi satt upp. Ibland sover ju Tristan när man behöver kläder till Mira och då vill man inte direkt in i hans rum och rota i hennes garderob där inne.

Calle röjer upp efter mossröjet på taket. Altanerna blev inte snygga med mossbeläggning om vi säger så. ;)

Härligt krispig höstluft ute idag igen. Skulle vilja ge mig ut och leta svamp men det får vänta till helgen när Systeryster kommer hit. Matar jag Mira ordentligt så klarar hon sig med pappa i åtminstonde ett par timmar så då hinner vi iväg en sväng. :) När Calle kommer in ska jag åka bort till spelbutiken och hämta ut ett paket från H&M. Beställde 2 par treggings, 1 tröja och ett par stövlar förra veckan och igår fick jag mess om att första paketet kommit. Ska innehålla tröjan och ett par grå treggings. De blå levereras först v. 40 och stövlarna v. 44. Tröttsamt att det alltid är så när man beställer därifrån, men vill man ha grejerna får man helt enkelt vänta antar jag.

Dax att lägga ner bus-Tristan så han somnar någon gång. :)

4 kommentarer:

Anna sa...

V44????? det är ju inte förräns i början på november ju, herre gud vad dom är sega, varför ha grejerna på hemsidan då när dom inte kan leverera?

Jag tyckte nog allt att altanen såg fin ut ;) hehe, helt otroligt vad mossa det kan bli på ett tak, han får gärna komma hit och fortsätta mossbekämpningen, men be han ta med säkerhetsselen bara pga lutningen på vårat tak haha.....
Kram kram

Anonym sa...

Förklaringen är helt enkelt att vissa varor är mer populära än andra varor och då behöver man ombeställa från leverantörer.Därav den sena leveransen..

Fossing sa...

anonym: jo jag kan väl räkna ut varför varorna är sena, men det är ju satt i system tyvärr. inte ofta man gjort en beställning och fått allt levererat omgående... tråkigt, men vissa saker är ändå värda att vänta på. fast man tycker ju det är lite konstigt att tex stövlarna inte finns i lager samma vecka som nya katalogen kommer ut...

Frida sa...

Åhh det tipset ska jag komma ihåg nästa gång klådan kommer!

Lycka till med svamp plockningen :-)