tisdag, september 14, 2010

Föräldramöte

Igår var vi på föräldramöte på Elliots skola. Det var ett bra möte, med bra presentation av skolan från rektor. De har verkligen ett genomtänkt sätt att arbeta på och de jobbar åt samma håll oavsett om de är mattanter, städpersonal eller pedagoger. Härligt att veta. :) De prioriterar i år att arbeta med livskunskap, via ett material som heter Stegvis. Det fokuserar på att arbeta med empati, självbilden, impulskontroll, problemlösning, samarbete och sånt som gör att barnen känner sig trygga och växer som individer. Skolan tycker det är viktigt för att om barnen är trygga i sig själva och i gruppen blir övrig inlärning så mycket lättare. Jag gillar hur de tänker! De är också noga med föräldrasamverkan och delaktighet. Kanonbra! Det var trevligt att vi var med allihopa, jag, Calle, Johan och Cristina. Återigen slås man av hur skönt det är att vi kan umgås och att Elliots bästa är det viktigaste.

Mira var med på mötet och avslutade det hela med att bajsa upp på hela magen. Mysigt. ;) Pojkarna var hemma och blev vaktade av en sjukling till moster.

Dagen har börjat lugnt här. Just nu vilar båda små och jag har dragit igång en tvättmaskin. Riktigt höstväder ute idag, blåser och regnar. Lite mysigt dock, så länge man sitter inne i alla fall. ;)

3 kommentarer:

Maggan sa...

Det låter jättebra, tycker jag.

Consultant sa...

Kul att alla va me

mamsen sa...

Passar mig, heja Elliot som har så goa föräldrar och en sån bra skola