tisdag, augusti 03, 2010

Nähä...

...ingen bebis blev det igår heller. Gick ju och lade mig strax efter 2 och hade några enstaka sammandragningar efter jag kommit i säng, men jag somnade i alla fall. Upp på toa strax efter 5 och sedan vaknade Tristan vid 8. Dax att gå upp. Kände mig dock inte så trött som jag borde, men det hade iofs inte spelat någon roll. Liten i magen vaknade ändå och satte igång med gympan igen så somna om var uteslutet. För att göra något åt det som gick att åtgärda (hungrig) så gick jag upp med pojkarna och åt frukost.

Har inte gjort många knop idag heller. Dagens längsta utflykt var till brevlådan, alla 10 metrarna. Värdelöst då vi inte ens fått nån post. Orsi kom förbi med tjejerna och en mumsig chokladkaka på eftermiddagen och vi fikade en stund. Trevligt. :) Och gott! Kaka är grejen helt klart.

Idag är sista dagen som man får sjukskrivas för sammandragningar eftersom jag nu kommit till v 36+6, från och med nu räknas bebisen som fullgången och det är därmed ingen risk för för tidig förlossning. Nu är jag ju inte sjukskriven för sammandragningarna utan för fogarna och lite annat så det blir förhoppningsvis inga problem med det. Skönt dock att veta att bebisen är färdigjäst om något skulle dra igång. :) Imorgon är det alltså 37 fulla veckor, vilket gör att jag då är inne i v 38. Tristan är född i v 38, får väl se om syrran klår honom där. ;)

1 kommentar:

lillasyster sa...

käääääk!