måndag, augusti 02, 2010

Långsam dag

Ja, vad säger man om denna dagen?
Inte mycket har hänt faktiskt. Tristan går, går, går och går allt vad han kan. Fort går det också! Vissa gånger lyckas han nästan springa små sträckor. Idag har han letat efter Nena och Da-tte i hela huset. Det vill säga moster Helena och Elliot. ;) Svårt att förklara vart folk är när dom inte är här.

Har kört 3 maskiner tvätt och i och med det tömt den smutsiga tvätt som fanns. I övrigt är huset i okej ordning. Jag tog en lång dusch på förmiddagen när Tristan sov, så jag är ren och fin. Har till och med målat om fingernaglarna. Tånaglarna får klara sig, jag når dom inte! ;) Haft en hel del sammandragningar idag och är otroligt dålig i höfterna. Jag tar mig framåt, men inte går det fort, inte är det smidigt och ont gör det. Bebis kom ut!

Anmälde mitt mobilnummer på FKs hemsida för några dagar sedan för att få sms-updates när något ändras med mina ärenden. Lik förbannat så hade det hänt saker där när jag loggade in, men inte kommit något mess så klart. Inte så mycket att hetsa upp sig över dock. Det enda som hänt var att dom registrerat att mitt senaste sjukintyg kommit in, inget beslut än. Börjar bli smått desperat nu vill jag lova. Inga pengar har jag fått för juli alls och kontot gapar vansinnestomt. Beslut bör tas allra senast 16 augusti om de följer sina handläggningstider, men jag ber att dom fattar det fortare än fortast. Man behvöer liksom ha enkla saker i livet oavsett hur man vrider och vänder på pengarna... Typ mat, vill man gärna kunna köpa... Min mardröm är att jag får avslag. Hu! Jag överklagar det i så fall, så klart, men att leva på luft under tiden är inte det lättaste, speciellt inte med barn i huset och fler på väg...

Jag är i alla fall tacksam för att jag inte har det värre än jag har det med den här graviditeten. Det finns ju alltid dom som har det värre. Hittills har jag tagit ca 130 sprutor Fragmin, ändrat min Levaxin-dos 6 gånger och varit hos läkare 3 gånger utöver de vanliga mvc-besöken. Innan jag är helt klar kommer jag behöva ta ca 60 Fragmin-sprutor till (nästan 80 st om jag har otur) och jag behöver antagligen bara ändra Levaxinet max 2 gånger till (helst ingen).

Dessutom kommer jag nu behöva ta nya prover för APC-resistens för ingen noterade i mina provresultat från 2002 om jag är homo- eller heterozygot i mina anlag. Sånt jag trodde man behövde veta för att ge mig rätt profylaxdos på sprutorna, men man har glatt gett mig standarddosen med risken att jag fått för lite och därför levt med ökad propprisk under 2 graviditeter helt i onödan. Sjukt dålig koll har dom på en del saker på sjukhuset. Värdet som fanns i papprena som låg i SÄS källararkiv indikerar att jag har dubbla anlag... Ska bli otroligt intressant att se vad dom kommer fram till när proverna är tagna.

Nu ska jag rota i skåpen. Sugen på nåt. :)

2 kommentarer:

mamsen sa...

Hör av dig om du behöver pengar

Anonym sa...

Нi there! I knoω thiѕ iѕ kind of off topic but
Ӏ was wondeгing ωhiсh
blog рlatfoгm are you using for this ѕite?
I'm getting tired of Wordpress because I'vе hаd problemѕ with hackеrs anԁ I'm looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

Also visit my web page ... erotic massage London
my site: erotic massage london