lördag, juli 10, 2010

Värmebölja

Tropikerna har kommit till stan! Sååå varmt! Ska väl inte klaga, svensk och duktig som man är, men som höggravid så blir man däckad av det här. ;) Det har blivit en konstform att hitta sätt att ligga ner på där man inte klibbar ihop med någon av sina egna kroppsdelar. ;) "Du ser ut som en hög!", säger Calle. En hög med gravid tant. ;) Så sant, så sant, men vad göra... He he!

Idag åkte vi till systeryster på fika för att hinna träffa lillebror med familj som inte kunde delta i kvällsfesten. Fick fika i bastu-lägenheten och stackars syster fick köra dammsugaren efter att 3 ungar umgåtts med nybakade drömmar. Smuligare kaka får man leta efter. ;) Efter fikan tog vi med lillebror och familj till Knalleland för lite lunch på McD och shopping av pool på Ekohallen. Vi köpte en pool till Tristan och Elliot när vi ändå var där. Inget stort och djupt men något att plaska lite i ändå. Stora frågan är om jag kan vältra mig i den och sen lyckas komma ur igen. ;)

Väl hemma vid 15-tiden somnade Tristan och jag tog en lur på soffan med. Vid 18.15 gick jag och kollade till honom och då vaknade han precis. Stoppade i honom lite glass och vatten för att få i honom vätska i värmen och sedan åkte vi ner till systers fest på kåren. Fika, massa prat och skojig lek, Tristan dansade loss riktigt ordentligt. :) Väl hemma fick jag i honom lite yoghurt men sedan var det klippt och nu sover han gott. Ska också lägga mig snart, värmen är inte lätthanterad. Puh! :)

1 kommentar:

mamsen sa...

Det där med ett poolbad för dig tycker jag låter som ett spännande projekt