onsdag, juli 07, 2010

Välkommen lilla Alice! (och lite vardagstjafs ;))

Dagen startade med en alltför pigg son runt kl 4 i morse. Så där skoj. Vid 6-tiden var det bara att kliva upp. Jösses, så glad han var. Pladdrade på som bara den och åt allt han fick tag på. Innan klockan var 8 hade han fått i sig en hel tallrik gröt med extra frukt, en banan och en bit av min skål med yoghurt. Jag hade läkartid på MVC så jag åkte hemifrån vid 8 och då gick Calle upp och ungen åt frukost med honom också. Mat-monster. ;)

På MVC fick jag min sjukskrivning förlängd till 31 juli och sedan görs en ny bedömning. Fick justera min Levaxin-dos med, sänktes till 200 mkg per dag. Gjort en rolig medicinbeställning på apoteket.se. Nästan 2900 kr gick det på. Tack för högkostnadsskyddet som gjorde att jag fick betala totalt 127, 50 inkl frakt. ;) Nu är jag på frikort fram till slutet på januari 2011. Så alla allvarliga sjukor som kräver receptbelagt ska jag ha innan dess. Hi hi!

Åkte förbi jobbet och kopierade mina sjukskrivningspapper och lämnade dom sedan till chefen, så var det avklarat. Lika bra att göra direkt. Trevligt att prata lite med henne med, har ju inte sett henne på ett tag.

*************************************

Lite extra uppmärksamhet förtjänar Johanna, Roger och Sindra som i morse fick äran att välkomna lilla Alice till världen och familjen. :) En ljuvligt söt liten tjej. Massor med grattis-kramar från oss. Ser fram emot att få se er live snart. :)

Inga kommentarer: