måndag, juli 26, 2010

Produktiv morgon

Eller ja, kanske inte så stora saker gjorda men såna där småsaker som annars blir liggande bara. Tristan var uppe och vevade i natt vid 2.40 och skulle äta. Försökte med gröt, men det gick inte i många skedar. Sedan skulle han bara skrika och ville inget alls. Så han fick vackert gå och lägga sig igen. Skrek ilsket ett tag men somnade faktiskt om. Tog dock ett tag innan jag somnade om. Som vanligt.

Vid 7.30 skulle han upp igen så det var bara att pallra sig upp för frukost. Efter frukost gick han runt här och grejade ett tag och framåt 10 skulle han sova förmiddag. Calle somnade på soffan, jag roade mig med att få undan tvätten från soffbordet och sorterade även upp Calles jättehög som aldrig verkar komma därifrån annars. Putsade silversakerna med och bar ner lite smågrejer till källaren så jag slipper se dom liggande uppepå sekretären i hallen.

Tristan sov i hela 20 minuter, när han väl somnade strax efter 10.30. Inte den mest muntra mannen som vaknade då vill jag lova. Men upp skulle han prompt så han fick komma med upp. Han höll sig hyfsat trevlig ändå och vid 13-tiden var han hungrig så jag stekte falukorv och kokade pasta. Ingen gastronomisk höjdpunkt, men det fyller magen och han kan äta det bra själv. Efter maten var det verkligen sängdax för lille mannen så jag hoppas han sover färdigt den här gången.

Jag ska fortsätta med mitt småplockande. Inget direkt akut som behöver göras men det håller mig sysselsatt i lagom dos utan att vara jobbigt. Alltid nåt.

Inga kommentarer: