lördag, juli 24, 2010

Morgonrutiner?

Det är väl tur att man är dotter till en lastmästare och har lärt sig hur man packar saker och ting. ;) Annars hade kakorna inte fått plats. ;) Just nu bor det 8 sorters kakor i frysen, förutom den vanliga maten som också får plats. :)

Inatt har unge herr Härjare varit igång i vår säng igen och det tog väl 1½ timme innan han somnat om efter Calle hämtade honom. Återigen önskar jag att jag hade pappas förmåga att bara vända ryggen till och sova vidare... När han väl somnade om så var klockan lagom mycket för att fåglarna skulle börja låta och magen höll igång ett tag den med. Massa sparkande och bökande nedåt gav mig mensvärk. Sova är uppenbarligen överskattat.

07.11 tyckte Tristan att det var morgon en gång för alla och började klättra runt i sängen igen. Den här gången, tänkte jag, att nu skiter jag i det här, jag går fan inte upp först idag igen. 08.22 fick jag ge upp och gå upp ändå. Jag lovar jag ska bli man i nästa liv. "Jaha", muttrar mamman surt, "det verkar vara min tur att gå upp idag igen." "Det behöver det väl inte vara", säger Calle och drar täcket över huvudet. Nähänä... "Lätt för dig att säga som ignorerat honom i över en timme nu", surar mamman, kravlar sig stelt ur sängen, tar barnet under armen, går ut ur sovrummet och smäller demonstrativt i dörren. Som vanligt... Det här var då 2 timmar sedan och än visas inga tecken på liv från vårt sovrum. Har precis lagt Tristan som nu blivit trött och nu sitter jag här med en vaken mage som gympar omkring och leker "böj-sträck" med hela magen. Som sagt... Sova är uppenbarligen överskattat...


2 kommentarer:

Orsi sa...

Låter som en jävligt dålig start på morgonen. Hoppas resten blir muntrare:-)

Eva sa...

Känns väääldigt bekant det där *muttrar*