måndag, juli 05, 2010

Lite fixande idag

Vaknade vid 4 i morse av att Tristan bökade runt i sin säng och gick upp på toaletten. När jag kom i säng så satte lilla fröken igång och böka runt magen med besked. Sparkade, sprattlade och knölade runt så det tog mig lite mer än en timme att somna om. Nästa väckning var strax efter 8 då en pigg och glad buse stod i sin säng och ropade "mamma!". Upp och åt frukost och drack kaffe, kände mig faktiskt piggare än jag trodde.

Calle har jobbat i hobbyrummet med att ta ner gamla tapeter idag och jag har kört en bunt maskiner med tvätt och plockat lite. Höfterna var snällare än på länge på förmiddagen så jag fick passa på att få undan lite av det som lagt sig på hög. Alltid skönt när det är högar med ren tvätt som ligger och väntar istället för högar av smutsig. När Tristan tog sin eftermiddagslur så sov jag en stund i soffan, välbehövligt.

Vi blev hembjudna till Mats och Orsi på mumsig grillmat och nyplockade jordgubbar, det var sååå gott! Tristan testade tjejernas leksaker. :) Mamma och pappa stannade till på väg till Varberg och fick en snabb kopp kaffe efter de lämnat lite bakverk till systers kalas på lördag. Vi hade som tur var gott om plats i frysen för ovanlighetens skull så det får lagra sig här till helgen. :)

Tristan tröttnade så småningom och meddelade högljutt "nana!!" varpå han vinkade hejdå till alla hos Mats och Orsi. Packade ner honom i vagnen och gick hem, Calle stannar ett tag till. :) Väl hemma så somnade han direkt och jag har tömt och fyllt en diskmaskin och kört igång en tvättmaskin till. Mamma ringde när jag var på väg hem och vi kanske ska till Ullared imorgon. Behöver en del smått till lillan och jag vill komma iväg innan jag blir så många gram tyngre, det är jobbigt nog att röra sig som det är just nu med värmen, en allt argare foglossning och sammandragningarna. Att bli tjockare uppepå det gör ju inte saken lättare så att få komma iväg redan nu vore ju kanon, så behöver man inte fundera på det längre. Nu ska jag kolla lite på tv och sedan sova. :)

1 kommentar:

Eva sa...

Ullared tänkte vi köra på måndag :)

Ta hand om dig nu så ses vi på kalulaset på lördag.

kram