torsdag, juli 15, 2010

Gårdagen

Igår var en riktigt härlig dag med sol och fint väder i princip hela dagen. Calle fick gjort en massa på altanen vid vårt sovrum så nu har vi trappa från gräsmattan och upp och det mesta av räcket klart. Jag och Tristan hejjade på och blandade saft. :) Tur Calle har oss. ;)

På eftermiddagen åkte vi till Kinnarumma för att fira Annas födelsedag. Mycket trevligt med grill och trevliga människor. Kvällen var så ljummen och härlig. Lånade Elliot några timmar från Johan så han var med också. Det är så skönt att vi kan göra så ibland, känns inte så långt mellan gångerna man träffar honom då ju. :) Tristan passade på att helt plötsligt börja gå helt frivilligt. Att han kan vet vi ju sedan ett halvår ungefär, men igår var första gången han helt sonika bara gick iväg av sig själv. Jag och Calle satt med några meters mellanrum på Larssons altan och han knallade fram och tillbaka mellan oss, det har han gjort många gånger förut så det var ju inget konstigt. När han kom fram till mig så höll han i mina axlar och gick runt bakom mig, inget konstigt det heller, så gör han ofta. Står där och pratar lite och kramas lite vanligtvis. Men igår så vände han från min rygg och gick tvärs över altanen bort till stereon där han ställde sig och dansade, utan att hålla i sig. Sedan gick han kors och tvärs några gånger till innan han tyckte han bevisat nog. :D Lustiga unge!

På vägen hem från Kinnarumma handlade vi lite på Maxi innan vi lämnade hem Elliot till Johan igen och åkte hem. När vi kom hem sov Tristan så det var bara att lägga över honom i sängen så sov han för natten sedan. Jag rensade det sista ur min garderob så resultatet blev 2 sopsäcker till någon klädinsamling. Bidrar ju inte direkt till välgörenhet i vanliga fall, men mina gamla kläder lägger jag hellre i insamlingen än försöker sälja faktiskt. Så gör man något ändå. :)

2 kommentarer:

mamsen sa...

Altanen ser väldigt fin ut, duktig Calle och duktiga påhejare. Det är väldigt skönt att du och Johan kan samsas så bra. Tristan är en luring men nu springer han nog snart
kram till er alla

Maggan sa...

Hoppsan!Nu blir det snabba utryckningar för Calle när Tristan upptäcker hur fort det går att utforska världen på två ben!