fredag, juli 09, 2010

Dramatisk middag minsann ;)

Igår var det en lugn dag hemma med lite fixande och grejande. Resesängen levererades och monterades i vårt sovrum där lillan får bo tills det blir dax för rumsrotation för alla barnen längre fram sedan. :) Jättefin säng, ska komplettera upp den med en skumgummimadrass bara så den blir lite skönare att sova i. Har hittat en bra på IKEA som vi ska köpa.

På kvällen var det dax för middag på stan med mamma, pappa och systeryster. Vi fick även låna Elliot en sväng från pappa så han fick vara med och äta han också. Till hans stora förtjusning hade dom barnportioner med köttbullar och klyftpotatis så det skulle han så klart ha. :) Han klämde fasen i sig 10 köttbullar och i princip alla sina potatisar tillsammans med ett stort glas cola och uppepå det några av chokladbitarna vi fick in med kaffet och sedan en dessert på det. ;) Inte illa kan man säga. ;) Jag åt jättegod lax med bakad potatis till. Trevligt ställe det där Torget.

Under eftermiddagen hade jag rätt mycket sammandragningar men tänkte inte vidare på det, men i slutet av middagen drog lilla damen igång med någon form av tokgympa och tryckte på nedåt ordentligt och jag fick riktigt ont ett tag. När jag sedan gick på toaletten så blödde jag lite så jag fick lov att ringa förlossningen enligt order från min barnmorska. Tur vi fått både dessert och kaffe och att middagen var klar innan. ;) Jag och mamma åkte upp till förlossningen och Calle, pappa och syster tog barnen och gick till torget för att lyssna på Playtones. Väl på förlossnignen så hade jag så klart inte med mig min mvc-journal, den har legat i väskan sedan förra blödningen men Tristan petade ur den för någon dag sedan och jag glömde lägga tillbaka den. Att koppla ihop journaler är inte någon styrka dom har i sina datasystem alls har jag märkt.

Hur som helst så körde dom en CTG-kurva (i 45 minuter!!) och allt såg bra ut. Lilla bebis for runt som en tok så det var lite dålig kontakt med dosan ibland men det gick bra i alla fall. Hade en del rejäla sammandragningar men inget som oroade. Åkte på en gyn-undersökning med och läkaren hittade ingen blödning eller vart den kan ha kommit ifrån så där fick vi inga direkta svar alls. Har i alla fall inte blött något mer sedan på restaurangen så vi gissar på att läget är under kontroll. :) Läkaren sa att snart har vi kommit så långt så att dom inte sätter in några stoppande åtgärder om lillan vill ut så det finns inte direkt nåt att oroa sig för. Själv känner jag mest att jag vill bli klar med det sista som behöver fixas så man kan slappna av helt och bara vänta. :) Så en tripp till IKEA blir det för att köpa en del påslakan, lakan, madrass och lite förvaringsprylar och sedan kanske Elliot får en liten beställningslista tills han ska med mormor till Ullared. Kanske inte ska utmana ödet och springa igenom alltför många affärer... ;)

Nu sover Tristan i alla fall, Calle ska ner till Bygg-Max och hämta det sista till altanen vid vårt sovrum och lite mer murblock till spa/tvättavdelningen. Ikväll blir det grillning hos Erik och Maria. :)

Inga kommentarer: