söndag, juli 11, 2010

Det är bara liiite varmare idag... ;)

Idag behagade husets lille herre att väcka sin mamma och pappa redan vid 5. Pigg, glad och gosig som attan. Vid 5.30 var det bara att gå upp och göra gröt. Hungrigt barn sover illa kan man säga. Fick med Calle upp, om man nu kan kalla det att vara vaken, tror nog han sov sittande vid köksbordet. När jag sedan gick på toaletten gick han och lade sig igen. Tristan hade ingen plan på att sova så det var bara att starta resten av dagen. Strax innan 7 insåg jag att frukostbrödet var slut så jag satte en bröddeg... Då ska ungen sova igen! Så där satt jag, ensam, och passade min deg. Smått snopet. Lagom till 8 var jag in och väckte Calle, tog en dusch och sedan åt vi frukost. Dagens plan innefattade IKEA i Jönköping och även Biltema och Maria och Erik behövde komma iväg i vettig tid för att hinna hem till ett besök vid 15.

När sällskapet dök upp vid 9 vaknade Tristan och det blev en fika innan avfärd. Vi packade in oss alla i Opeln, miljösparande som vi är, och for iväg. Blev först Biltema och en del prylar till glasblocken och sedan dagens höjdpunkt IKEA. Vi valde en tokbra dag. Affären var sval och nästan folktom. Så skönt! Strosade lugnt igenom och handlade faktiskt inget som inte stod på listan... förutom Calle då som petade ner lite schampoo och andra småprylar i påsen. I övrigt var det sänggrejer till bebisen som shoppades. Vi skickade svärmor på växasängs-jakt i Kållered när vi på en affisch hittade en växasäng till Tristan för futtiga 299 kr istället för tidigare 1410 kr. Sista dagen med rea-priset var det med. Hon lyckades sno åt sig en av fyra som fanns kvar i Gbg. Snyggt jobbat! Funderar på att måla sängen sedan. Kan bli fint. :) Vi köpte även 2 stora runda speglar att sätta på den stora väggen i trappan ner till källaren så att den får lite liv. Calle har stört sig på den i evigheter. ;)

När vi kom ut från IKEA så var det tropisk hetta ute och AC:n i bilen fick jobba hårt på vägen hem. Resten av dagen har jag utmattat sega-t runt eller försökt sova, inget av det har gått jättebra. Tristan somnade i bilen strax efter 14 på hemvägen och vaknade inte förrän strax efter 18 igen. Det är jobbigt att vara liten när det är varmt.

På kvällen fick vi lite åska och lite regn, vilket lättade upp värmen lite men inte tillräckligt. Familjen Larsson kom på besök och åt middag. Trevligt. :) Nu är det lite fotboll innan jag ska dö i sängen. Imorgon vill jag få sovmorgon!

Inga kommentarer: