tisdag, juni 22, 2010

Uppe med tuppen, eller innan.. ;)

Tristan behagade kliva ur sängen vid 5.40 idag. Tur solen sken ute. ;) Calle tog sitt täcke och lade sig i soffan och somnade om, bra barnvakt. :P Så jag gick upp jag med, kände mig faktiskt pigg. Så Tristan lekte med sina saker och jag gick igenom de 5 kassarna med tjejkläder som Anna och Kirsi lämnat här. Hittade allt en hel del som kan användas igen, men sorterade bort det mest råååsa. ;) Jag är ju inte så rosa själv direkt men det återstår väl att se om det är en lite rosa-fantast där inne. Hon kanske passar hemskt bra i rosa och då får jag kanske omvärdera lite. ;) Men jag håller mig lite mer neutral så länge det går. Hi hi! Tack tjejer för kläderna i alla fall. Suveränt! :)

Slängde i en maskin tvätt med efter Tristan tagit siesta vid 7, åt en skål yoghurt och har nu tagit en dusch. Väntar på att kaffet ska rinna igenom så jag kan få en kopp till Nyhetsmorgon. Idag tänkte jag hälsa på på jobbet en sväng då det är midsommarfirande där idag. Behöver ändå fixa lite sjukskrivningspapper som ska kopieras och lämnas in så vi slår två flugor i en smäll. :) Nu kan jag i alla fall med gott samvete ha en lugn dag i solen när jag fixat lite på morgonkvisten. Man kanske borde gå upp så här tidigt varje dag. ;)

Nu är mitt kaffe klart!

2 kommentarer:

Frida sa...

Hihi.. När jag väntade barn och om det skulle bli en tjej, skulle hon absolut inte ha en massa rosa kläder, utan lite könsneutralt. Tittar jag i hennes gaderob nu så ser jag, rosa, lila och rött, och själv har jag blivit en riktig tjej mamma ;-)
Så se upp:-)

Frida sa...

Ja då har vi en sak gemensamt och det är hallo kitty, har oxå jätte svårt för det märket :-)
Har ännu sålänge lyckats hålla mig ifrån det, förutom en fådd dockvagn :-)