torsdag, juni 17, 2010

Sjukling update

Har sovit hyfsat bra inatt faktiskt, vaknade till vid 7 med en vaaaansinnig kramp i båda vaderna. Tog ett bra tag att få den att släppa, men sedan kunde jag somna om igen. Sov till 8:30 efter det. Såå skönt! Åt frukost med Tristan-bus som redan var uppe med pappa.

Ringde förlossningen och fick efter lite pratande med barnmorskan där uppe en läkartid på Spec-MVC för en cervixmätning imorgon förmiddag. Fick komma akut idag om jag ville sitta där och vänta på en ledig läkare, men det har jag verkligen ingen lust med i det här fina vädret. Hon tyckte att jag lät lite väl obekymrad dock, tydligen ska man vara mer nojjig som blivande mamma. ;) Ligger liksom inte för mig dock. Fick order om att komma upp direkt om jag får mycket sammandragningar eller mer blödning. Ska passa på att fråga om placeringen av moderkakan med, för läkaren igår sa att blödningen kan ha berott på att den ligger lite lågt i livmodern. Blir väl spännande att se vad dom säger imorgon. :)

Nu ska jag fundera ut vad jag kan göra ute i solen under dagen. Vanka runt och inspektera Calles och Luddes arbete ligger högt på listan. ;) Ska nog anstränga mig och äta en glass med. He he!

Inga kommentarer: