lördag, juni 12, 2010

Ösregn och försök till shoppingrunda

Jobbade tidigt igår, vilket betyder upp kl 5 för att börja kl 6. Tristan hade dock en annan plan, dessutom i maskopi med kattkräket. 4.30 började Tristan skrika efter mat och katten jamade ikapp utanför sovrumsfönstret och ville uppenbarligen ha frukost även hon. Så det var bara att släpa sig upp och utfodra dom båda två. Hade gärna fått sova den där sista halvtimmen dock, krävdes 2 stora koppar kaffe på jobbet innan jag kände mig som något i närheten av en människa igen.

Calle och Tristan åkte till Gbg för att se på när Ludde fick ut sin examen på dagen så jag hade bara mig själv att ta hand om när jag slutade kl 13. Åkte till Knalleland för att köpa lite fler av dom söta skålarna på ÖoB, men kom till slut aldrig över till den sidan. Köpte lite tröjor till mig, dom går verkligen åt kan man säga. Behöver ha ett gäng av den tunnare kvaliteten i värmen och Tristan grisar ju ofta ner mig lika mycket som sig själv så tvättmaskinen går ju varm. Hittade några stycken faktiskt.

Sedan var det jakt efter regnkläder och stövlar till den lille mannen. Efter att ha vaggat runt i ALLA butiker som eventuellt kunde ha regnkläder så kom jag till slutsatsen att det inte fanns några under 400 kr/set och att jag för dom pengarna antingen fick ett från Cubus eller ett McKinley från Intersport så då köpte jag ju det från McKinley. Stövlar finns inte heller för småbarn under 150 kr så till slut tröttnade jag och köpte världens sötaste Tretorn på Stadium för 199 kr. Dom lär ju hålla bättre än dom billigare hur som helst och lillasyrran får väl ärva dem sedan. :) Så 600 kr för regnkläder i pyttestorlek... Rimligt? Näpp! Nödvändiga inköp? Verkligen! Bara att bita ihop helt enkelt.

När jag kom hem så satte jag igång helgstädet. Huset har en tendens att förfalla i högar av disk, matrester och tvätthögar på bara några timmar så det fanns att göra. Dammtorkade allt inklusive köksluckor, dammsög, tvättade alla golv, skurade hela badrummet, bar bort alla prylar som samlas på konstiga ställen och körde lite tvätt- och diskmaskin. Efter 4 timmar, och fortfarande inga pojkar hemma, så var jag helt färdig så sista rycket blev till Tårpilen för att köpa godis. När jag kom hem så hade dom behagat komma hem så det blev inget godis för mig, för då vill bara Tristan ha en massa med. Trött som attan var han ungen, men sova skulle han inte, så när jag till slut fick i säng honom så han somnade så var klockan 23 och jag orkade inte ens tänka på att äta godis efter att varit uppe sen 4.30. Blev sängen istället.

Vaknade vid 5.30 idag, bara så där, men efter lite nässprej och toabesök så somnade jag om igen. Tristan började prata vid 7.30 och vid 8 ropade han högt så då gick jag upp och gav honom gröt som han efter visst muttrande beslutade sig för att äta. Nu sover han morgonlur och jag får kaffe. Kroppen är lite bakis efter städningen idag, men hör och häpna... jag har redan behövt bättra på städningen på sina ställen... Jag bor med grisar.

3 kommentarer:

Lillasyster sa...

Grisarna borde vara någorlunda självstädande kan jag tycka.... Speciellt eftersom du mår som du gör..

mamsen sa...

regnkläderna billigare på ullared, rent av gratis

Fossing sa...

ullared fanns inte här i borås när jag behövde det så jag fick lov att betala för mig istället ;)