tisdag, juni 08, 2010

MVC, skolbesök och skuggning

Igår var det rutinkontroll på MVC igen. Calle och Tristan var med. Hb låg lite bättre 114 denna gången. Inte bra men bättre än sist. TSH återstår att se när resultatet kommer. Pratade sammandragningar och fick lämna urinprov för att utesluta bakterier. Allt såg normalt ut.
Sf-mått: 28 cm (+3 cm)
Vikt: 70 kg (+3 kg)
Blodtryck: 110/70

Fick i alla fall en läkartid nästa vecka för att diskutera en ev sjukskrivning om sammandragningarna inte lugnar sig. Min BM såg väl inte direkt hoppfull ut om att jag skulle kunna ta det tillräckligt lugnt för att de skulle ge sig och fortfarande jobba heltid. Får väl se hur det går, ungarna på jobbet sitter ju inte direkt still hela dagarna.

I morse var jag och Elliot på Tummarp och träffade rektor och hans nya fröknar. Kommer att bli jättebra tror jag. Han hittade en gammal kompis från Göta i klassen dessutom. Ett kärt återseende. :) Efter besöket körde jag honom till djurparken där han skulle spendera dagen med klassen. Jobbade sedan och från 13 hade jag skuggning. Idag var jag med på en hygienutbildning. Intressant. Nu ska jag städa upp lite. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

vad kul att det var någon han kände