lördag, juni 05, 2010

Dom senaste dagarnas sol har lämnat mig med en hälsosam solbränna. ;) Smått rödbränd på sina ställen, men det lär väl gå över. Varit ute hela dagarna på jobbet och det är sååå skönt! Vägrar att klaga på värmen fast det tar på krafterna att vara tjock mitt i solen. Är för tillfället vansinnigt ond i höfterna så det går inte fort framåt vill jag lova.

Igår hade jag en liten blödning efter en heldag på jobbet med lite väl mycket rörelse kanske. Har ju ganska mycket sammandragningar men inget som känns oroväckande, men jag ringde i alla fall min barnmorska. Fick order om att lugna ner mig och att ringa förlossningen om det återkommer. Än så länge är det lugnt, förutom sammandragningar då. Dom hör liksom till vardagen vid det här laget. Har en tid på MVC på måndag så jag inväntar den.

På kvällen var jag med jobbet och åt middag på Brasseriet, lite sommaravslutning. Det var väldans trevligt och min mat var god. Vid 22 fick det dock vara bra så jag körde hem Johanna och Kristin och åkte hem. Stannade till hos Kristin och fick träffa hästarna medan hon tog in dom från hagen. Det finns inte mycket som slår doften av solvarm häst på sommaren. Härligt!

Idag har vi spenderat dagen i Kinnarumma på den första Kinnarummadagen. Calle har varit med och spelat brännboll iklädd fransos-mundering med tillhörande baguette. ;) Vädret har varit kanon så när vi åkte hemåt framåt 17-tiden var vi ganska rejält solbrända och trötta. Tristan somnade direkt i bilen. Hemma blev det slappande i soffan. Har precis tagit en dusch och nu ska jag gå och lägga mig. Helt färdig. Puh!

Imorgon väntar lite fixande, säkert en och annan maskin tvätt, vattnande av blommor och en vända till Systeryster i stan för att träffa henne och föräldrarna som är på genomresa på hemväg från Varberg. Har gjort en liten beställning från Ullared på lite sommarkläder till killarna. Utbudet i affärerna här har varit kass det sista. Men nu blir det sängen! :)

Inga kommentarer: