måndag, juni 21, 2010

Det var supermysigt att vara iväg en sväng, men det är allt bra skönt att komma hem igen. Om inte annat så uppskattade Tristan att kunna hasa/gå runt som han vill och leka med sina leksaker. Är ju lite svårare när man inte är hemma där allt är barnsäkrat och klart liksom. ;) Vi kom hem nästan 2 timmar försenade igår pga sena tåg, ersättningsbuss som gick sönder och en del extra väntetid. Inte uppskattat alls just då med toktrött unge i trång buss, men när vi kom hem fick han mat och pillra med sina saker och då blev allt bättre. Han somnade vid 21-tiden och har med några avbrott för ynkligheter i natt sovit framåt 8 idag på morgonen.

Jag åkte till Konsum för att köpa frukost och insåg att dom öppnar 9, inte klockan 8 som jag trodde. Så jag fortsatte ner till Maxi i stan istället och var hemma med frukostpåsen några minuter innan 9 så på det hela taget så var det ett smart drag. ;) Glömde dock mobilen hemma så jag fick mig en pik om att jag har glömma-mobilen-hemma-förbud när jag är gravid. ;) Vi fick god frukost i alla fall.

Elliot har kommit hem nu på förmiddagen och har nu varit och letat rätt på en kille från hans nya klass på Tummarp, som visade sig bo tvärs över gatan här. Melvin var här och letade efter Elliot när han var hos farmor i veckan och lämnade en lapp med sin adress på och så hittade dom varandra för en stund sedan här. Nu ska dom ut och cykla. :) Lunch står på schemat.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Håller med om glömma mobilen förbudet!!!
Kul för grodan :)