onsdag, juni 23, 2010

6.49 var dagens starttid, en hel timme senare än igår. Alltid nåt. ;)

Har sett till att vi har fått frukost, jag och Tristan, och nu har jag precis lagt ner honom för siesta. 2 timmar ganska exakt är vad han orkar på morgonen innan det är sovdax igen. Jag kan ju som vanligt inte somna om om jag inte får göra det direkt jag blir väckt så jag funderar lite på vad jag ska hitta på för nyttigt nu när jag plötsligt blev ensam uppe. Tror iofs att Elliot kommer upp när som helst. Huset ska ju så klart fixas inför fredagen, men eftersom jag känner dom här grisarna så är det inte någon idé att göra något större röj förrän tidigast imorgon. Skulle vilja sortera ur enkelgarderoben i Tristans rum så lillasyster kan få en plats för kläder, men det går ju inte när han sover. Kan dock tänka mig att han mer än gärna hjälper till när han är vaken sedan. ;)

Elliot lekte med Melvin hela dagen igår och lyckades ramla i bäcken nere vid brandstationen och fick en flygtur från sin cykel så han skaffade sig ett rejält sår på knäet och några mindre skrubbsår. Han är för lustig, för småsår i vanliga fall gnäller han om som attan och man får knappt sätta på plåster en gång, men igår när det VERKLIGEN var ett sår som blödde en massa och kletade ner byxor och allt möjligt, då var han stencool. Inte ett pip trots att jag tvättade med tvål och vatten och klorhexidin. Lustiga barn. Nu ser han ut som om någon har misshandlat honom, hela benen fulla med blåmärken, rivmärken, skrapsår och skorpor förutom jätteplåstret jag fick tillverka igår av en kompress och självhäftande väv. Men han är så nöjd med det så. Knasbarn.

Nu ska jag återgå till listskrivande inför midsommarmaten. Nu är vi helt plötsligt ca 20 personer som ska vara här så det blir lite att ro runt. Mitt största bekymmer är hur jag ska peta in lite sovtid på dagen för att orka hela kvällen. ;) Snygg värdinna som går och lägger sig liksom. Men det tror jag dom andra kan överleva, dom är ju så många så dom kan roa sig själva. ;) Calle kan sätta dom i arbete om dom får tråkigt. Hi hi!

1 kommentar:

mamsen sa...

sommarbarn ska ha plåster på knäna