fredag, maj 14, 2010

Vi började slappt, men det ordnade upp sig.

Tristan sov gott i sin säng hela natten inatt. Skönt! Väckte oss närmare 8 och ville upp. Calle gick upp och tog honom och meningen var väl att jag skulle få sova vidare, men en utvilad ett-åring med ny blöja och frukosthungrig mage var på ett sabla bra humör och härjade glatt runt så det var ju bara att ge upp och kliva ur sängen.

Förmiddagen blev slapp i soffan med morgon-tv och kaffe, sedan tog Tristan en tupplur. Jag skrev klart mina två uppgifter som skulle in till utbildningen idag, lite finslipande var allt som var kvar och sedan passade vi på att göra oss i ordning. När Tristan vaknade så fick han lunch och sedan packade vi in oss i bilen och for till staden. Shopping på Maxi var det första stoppet, både vi och Systeryster handlade, sedan släppte vi av henne hemma. Åkte hem och packade in maten, åt lunch ute på altanen och grejade ute en stund. Tristan hade mys med radion och testade alla knapparna. Nu kan han både stänga av, sätta på och höja själv. Han höjer allt han kan och sedan dansar han och flinar. Han har rest sig själv både vid pallen och vid trappan och haft rätt mysigt tror jag. :)

När han gick och lade sig en stund så passade jag på att plantera om pelargonerna i större krukor och tog ett par sticklingar med. Får se om de överlever det. Var tvungen att testa i alla fall. Planterade isär de 5 chiliplantorna från varandra så de fick egna krukor. En timme senare såg de döende ut allihop! En akutdos växtnäring verkar dock ha avhjälpt slokandet. Sabla prylar att skrämmas. Bara för jag skröt om hur fint dom växte här förut. ;) Sådde även persilja och dill i stora baljor. Calle klippte ner buskar vid mitt planteringsbord och sedan sådde han ny gurka och persilja i krukor, de andra dog lite kan man säga... ;)

Gjorde en smaskig lasagne till middag. Calle sa att den var min bästa hittills, kul om man själv haft något smak- eller luktsinne. Har inte känt en doft eller smak på över en vecka nu, börjar tröttna kan man säga. Tristan fick sig ett bad efter maten och hasade runt i pyjamasen här ett tag, sedan blev det sängen. Arg som ett bi! Efter ca 20 minuter hade han argat sig så till den milda grad att han bajsat så det var bara att byta blöjan och nu är han uppe igen. Skitungen! ;) Nyss höjde han ljudet på surroundsystemet och började dansa och skratta, allt för att få vara uppe. Hyss!! Sååå nöjd blir han. ;) Han får väl vara uppe en stund till, sen blir det nattningsförsök nummer två.

1 kommentar:

mamsen sa...

Kommer musikgenen från dig?