onsdag, maj 26, 2010

Trötta mamman

Bara för jag glatt berättade för Johan om hur duktigt Tristan sover i sin säng på nätterna så hade han ju ingen som helst lust med det inatt. När vi skulle gå och lägga oss var han tokpigg och skulle upp. Efter femton försök att få honom att somna i knäet, i vår säng och överallt annars i huset så gav Calle upp och gick upp med honom. Jag som skulle upp 5.30 gjorde ett tappert försöka att somna. Gick så där. Kollade klockan sista gången vid 1-tiden, strax efter 3 var Elliot uppe och yrade om att han mådde illa (han har ätit kalasdåligt i ett par dagar), sedan försökte jag somna om igen. Gick jättedåligt. När klockan ringde var jag inte direkt människa. Calle låg på soffan där han fått somna strax innan 3 när lilleman givit upp.

Kokade tokstarkt kaffe när jag kom till jobbet som nästan gjorde nytta. Tog dock inte bort gruset i ögonen. Vi var i skogen på förmiddagen och det var köttbullar och potatismos till lunch. Efter lunch hade jag vilan och sedan fick jag 30 min friskvård och åkte ner på stan för att uträtta lite ärenden. Köpte kortisonsprej på Apoteket för att se om det kan hjälpa mot den eländiga nästäppan, kollade runt efter lite småprylar och sedan mötte jag upp alla pojkarna. Vi promenerade runt lite på stan. Calle hittade Heelys på rea. Sneakers med hjul under hälarna. Kostar vanligtvis 900 kr men kostade nu 100 kr paret. Elliot fick 3 par. Tokfina sneakers när man tar bort hjulen. :) Träffade Systeryster en sväng med.

Tog Opeln och Tristan hem strax innan 16, medan Calle och Elliot tog andra bilen för att kolla efter lite mer saker. Dom kom hem närmare 17.30 med 2 innebandyklubbor och lite andra grejer. Då hade jag hunnit röja upp efter deras dag hemma och sedan var det bara att köra igång maten. Efter maten blev det uppröjning igen och nu ska jag snart gå och lägga mig.

Inga kommentarer: