onsdag, maj 05, 2010

Tiiidig morgon!

Första tidiga dagen på jobbet. 6.30-13.30. Kom dock upp 5.30 utan större problem faktiskt. Tristan knorrade sig lagom tills jag skulle åka men tydligen hade han inte vaknat förrän Calle och Elliot gick upp ändå. Det är bra det.

Jobbet gick väl bra idag med. Vi var i skogen en sväng. Som tur var kunde jag stanna nere i slänten med några barn, medan mina kollegor bergsklättrade upp på kullens topp med dom som ville det. Jag kommer inte upp där just nu. Brant! ;) Efter lunch startade jag upp vilan och sedan kom de andra och tog över när jag var tvungen att åka vidare för skuggning. Ledningsgruppsmöte stod på schemat idag, men min rektors kollegor och chef. Mycket intressant faktiskt. :)

Efter mötet stannade jag till på jobbet och fixade till min stämpling och lade in rätt tider i vårt rapporteringsprogram. Sprang in på Maxi på vägen förbi och köpte smör som saknades hemma, så jag var inte hemma förrän klockan var närmare 17 ändå, även om jag teoretiskt sett slutade 13.30 ;) Väl hemma lagade Calle kyckling Tikka Masala och jag roade herr Matilsk. Han åt sedan som en häst och blev glad igen. Glad och världsmästar-kladdig. ;) Bara att hiva honom i badet. Han ville INTE gå upp ens när vattnet blivit kallt. "Ska du komma upp?", sa jag. "NÄ!" sa han. Knasbarn! Upp och i pyjamasen kom han så småningom och sedan myste vi omkring lite. Satt i hallgarderoben och sjöng lite och tittade på Tristan i spegeln. ;) Sista inhalationen med Airomir och Pulmicort idag. Nu hoppas vi slippa det där jobbiga.

Nu är båda ungarna i säng, jag har kört igång en tvätt och hängt det blöta sen igår. Vikt ihop tvätten som var ren och torr med. Jag hoppas kunna ta en dusch om en stund, men just nu vilar jag ryggen i fåtöljen en stund. Mycket gående idag och det känns. Om klockan inte blir för mycket så ska jag läsa lite i min konfliktbok som jag har inlämning på nästa fredag. Eller så får det bli någon dag när det inte varit riktigt lika mycket. :)

Inga kommentarer: