lördag, maj 01, 2010

Plötsligt händer det

Tristan vaknade vid 7 och tyckte absolut att det var dax att kliva upp. Fick på mig lite kläder och sedan upp och fixa gröt till frukost. Efter gröten gick det minsann ner en halv banan med. Passade på att fixa till lite i köket medan han lekte och fick ett ryck att baka frukostbröd. Han har nu somnat igen, men om några minuter finns det färska frallor. Gott! Inte ofta jag får infall och bakar bröd på morgonen, men nu var jag ju ändå uppe och brödet var lämpligt nog slut så jag antar att tillräckligt många tillfälligheter sammanföll dagen till ära. He he. Får väl se om Calle orkar upp eller om han får äta sen.

Har även hunnit skicka över barn och adresser till Cristina som ska skicka ut inbjudningar till Elliots kalas den 16:e. Funderade 2 sekunder på att även torka av på toaletten men någon måtta på effektiviteten innan kl 10 en lördag får det faktiskt vara. Nu ska jag plocka ut första plåten ur ugnen. :)

2 kommentarer:

Eva sa...

Jisses, jag är impad. Funderar på hur jag ska klara av vardagen sen när Fredrik börjar jobba igen.

Hinner stoppa i tvätt och sätta på diskmaskinen men att ens tänka på att torka på toaletten finns inte i min begreppsvärld ännu *ler brett*

johanna sa...

Har du recept på dom smarriga frallorna? :)