tisdag, maj 04, 2010

Och vi jobbar vidare...

Andra dagen idag. Fick sova hela natten faktiskt. Tristan sov 20-07.15 i sin säng och vaknade tokglad när jag och Elliot åt frukost. Hann faktiskt slänga in en maskin tvätt på morgonen med. Och plocka bort 6 par för små jeans ur Elliots garderob i jakten efter ett par som passade på längden. Jösses vad han växer! Hittade ett par som funkade och fick som sagt köra resterande passande, men smutsiga, byxor i tvätten pronto.

Jobbade 9-17.30, kom hem och fick middagen serverad, plockade undan disken, fixade nästa maskin tvätt och sitter nu i soffan och hänger. Tristan sover, nybadad och matad, Elliot har lagt sig med efter en mattelektion med magister Calle i köket. Calle är vansinnigt bra på att förklara matte måste jag säga. Tur vi har honom här. ;)

Försöker klura ut hur många som kommer på kalaset på söndag och hur mycket som ska bakas och fixas. Imorgon är jag tidig, 6.30-13.30, men jag har skuggning 13-16 med. Så en kort dag blir ganska lång ändå. Men det ska nog gå bra. Har haft väldigt ont i huvudet nu igår och idag så jag börjar undra om inte mitt Hb är lite lågt igen. Var ju det när jag gick med Tristan och det kan nog vara samma nu. Ska till BM på måndag så jag får kolla upp det då. Försöker hålla det borta med Alvedon men det hjälper så där...

1 kommentar:

lillasyster sa...

gör calle som sin bror o blandar in giafer i matten? ;) säga vad man vill om ludde men matten blev lite roligare haha