fredag, maj 21, 2010

Kvava, kvava väder! Känner mig som en flåsig elefant som inte kan hitta något bekvämt sätt att sitta, stå, ligga eller gå. Och då har sommaren inte ens kommit på riktigt än.

Har suttit på utbildning hela dagen, seminarie med redovisning av läst litteratur och några spaningsuppdrag. Jag har redovisat både egen litteratur och spaningsuppdrag, eftersom vi lär ha ny bebis lagom till nästa tillfälle den 3 september. Bäst att passa på med andra ord. :) Har varit en mycket bra och intressant dag.

Lagom till lunch rapporterade Calle hemifrån att Tristan spytt och haft diarré hela dagen, så jag fick springa ifrån och hämta Elliot på skolan, köra hem honom och sedan åka tillbaka igen. Tristan har ju roat sig med att häväta i 2 dagar, han har tryckt i sig kopiösa mängder mat och verkat omättlig. Igår var det kyckling på längden och tvären och magen sa väl helt enkelt ifrån. Nu har han fått ur sig alltihopa, fått i sig en flaska sockerlösning och en bunt smörgåsrån och Marie-kex, lekt en lång stund och sover nu i soffan bredvid mig. Calles diagnos är proteinförgiftning, kycklingöverdos helt enkelt. Jag är benägen att hålla med för så där mycket ska man inte äta i den åldern. Får bli restriktioner framöver på den lille mannen.

Phil and Teds-vagnen vi beställde från Holland i måndags levererades redan igår. Det är kundservice det. :) Snabbt som attan! Ca 630 Euro inkl frakt på 42 Euro fick vi betala för vagn, syskonsits, mygg-/solnät och dubbla sidoväskor. Lite skillnad mot det svenska priset kan man säga. Här kostar bara vagnen 6000 kr, syskonsitsen 1000 kr, nätet 500 kr och väskorna 800 kr. Vi sålde Tristans Teutonia i måndags och de 4500 kr vi fick för den gick ju direkt till den nya vagnen. :)

Nu är det snart dax att flytta kräkstvätt från tvättmaskin till tumlare, sedan ska jag fundera på hur sommaren ska lösas. Calle har anmält föräldrapenning fram till september vilket gör att jag inte kan vara ledig i juli utan jag får stanna och jobba en månad mer än jag tänkt mig. Känns väl så där, hade gärna sluppit jobba jouren i juli då det är långa dagar och så mycket som är provisoriskt. Inget man vill hålla på med som höggravid, men vad ska man göra. Resten av livet ska ju ta sig runt ekonomiskt med...

Inga kommentarer: