måndag, maj 03, 2010

Första jobbdagen avklarad

Så har man då jobbat första dagen. ;)

Börjar snyggt med två sena dagar, stängningsmånad. Man ska börja med fart. He he!

Tristan kände väl på sig att nåt var på gång och vaknade när vi skulle lägga oss, tog med honom till vår säng och hoppades att det skulle bli lugnt. Ack så fel jag hade. Vid 00.45 tröttnade jag på hans sparkande och sovvägrande, så då fick han flytta till sin säng. Illvrål. Tokarg! Efter nån halvtimmes hysterisk ilska lyckades han bajsa så jag fick byta blöja. Då var han som en urvriden trasa av trötthet så den minst sagt trötta mamman tänkte att han nog kunde somna hos oss nu, bara det blev tyst.

Men nej... igen... Vet inte hur länge han höll på, men det känns som mer eller mindre hela natten. När han röjde runt så röjde lillasyster i magen runt med. Somnade hur som helst någon gång på natten där. Vaknade 5.30 av mutter-barnet men lyckades söva om honom, vaknade 6.00 av tok-kramp i vaden som tog 10 min att bli av med. Gav upp och gick upp, klockan skulle ändå ringa 6.30. Mör!!

Körde Elliot till skolan och lämnade honom 8, åkte till Maxi och köpte kaffe så jag kan brygga eget på jobbet, det i maskinen är hemskt. Var på jobbet ca 8.30 och han pratat lite med dom andra innan jag började 9.00. Blir lite dumt med tiderna, men å andra sidan faller det på sin egen rimlighet att Calle ska köra Elliot till skolan och sedan komma hem så att jag kan åka till jobbet. Får passa på att lägga lite planeringstid eller något på mina sena dagar. Det är ju trots allt inte så många sådan denna månaden ändå så det blir bra. Nästa månad börjar vi 8.30 som vanligt.

Dagen var hyfsat lugn tack och lov. Som mest hade vi 14 barn och det är ju okej. Riktigt roligt att vara tillbaka faktiskt, men man blir bra virrig i början. ;) Tur man har kollegor som kan påminna. ;)

Sista barnet gick 17.30 och jag var hemma ca 18. Slängde ihop mat och så åt vi middag, Tristan var tokhungrig som vanligt ;) 2 matlådor blev det med. Bra att ha. :) Röjde upp i köket, dammsög upp dagens smulattack, nattade pojkarna och slängde in en maskin tvätt. Mejlade ett par jobbmejl och väntar nu på varmvatten så jag kan duscha. Sen ska jag sova! Jag hoppas bara Tristan håller sig lugn inatt. Spelar ju ingen roll att Calle tar honom, jag kan inte sova när han bökar och skriker ändå. Jäkla mamma-gener ;)

1 kommentar:

mamsen sa...

Glöm inte tänka på dig själv och magen så du orkar tiden ut
Kram